Jaké jsou rozdíly mezi hybridy? Vše, co potřebujete vědět

Kvůli spekulacím o zákazu nových benzínových a naftových automobilů nebyl zájem o hybridní automobily nikdy větší. Podle společnosti výrobců a obchodníků motorů tvořily hybridy a plug-in hybridy v listopadu 2021 20 % prodejů nových aut a toto číslo stále roste.

Vydáno 27.10.2022
1
/
4

Když se řekne hybrid, málo kdo si uvědomí, že jich je několik druhů a výběr toho správného může být tedy dosti matoucí. Abychom vám to usnadnili, zde je náš rychlý průvodce, který obsahuje vše, co o hybridech potřebujete vědět.

Podívejte se na naši nabídku hybridních vozů

MILD-HYBRID

Mild-hybridní uspořádání, které je u výrobců stále oblíbenější, je relativně jednoduchým řešením s nízkou hmotností, které lze v mnoha případech aplikovat na stávající modely ICE. Na rozdíl od jiných hybridů, elektromotor nepohání vůz, ale poskytuje asistenci točivého momentu při akceleraci, a navíc funguje jako startér a generátor pro malý akumulátor. V podstatě mild-hybrid existuje ve dvou verzích: s řemenovým pohonem nebo přímým připojením k motoru. V obou případech většina systémů používá 48V architekturu a kompaktní lithium-iontovou baterii.

ÚPLNÝ HYBRID

Když se zamyslíme nad pojmem hybrid, nevyhnutelně se nám vybaví Toyota Prius. Japonský průkopník sice nebyl prvním benzinovým elektrickým vozidlem, ale zpopularizoval technologii, která je dnes z technického hlediska známá jako sériově paralelní hybrid nebo v poslední době samonabíjecí hybrid. V případě Priusu, v nízkých rychlostech se v podstatě chová jako EV a využívá svou baterii k napájení elektromotoru. Pokud se ale přišlápne plynový pedál a nároky na rychlost se zvýší, rozběhne se benzínový motor. Toto zapojení se nazývá jako sériové. V případě paralelního zapojení je automobil schopen využívat k pohonu oba motory zároveň.

PLUG-IN HYBRID

Plug-in hybridy, také známé jako PHEV, jsou v podstatě rozšířením plně hybridních pohonů, ale s bonusem mnohem většího rozsahu elektromobilů. To je možné díky mnohem větší baterii, která vyžaduje zapojení do sítě, jako byste to udělali u elektromobilu na baterie. V závislosti na zvoleném jízdním režimu jede vůz na elektřinu, dokud články nedosáhnou minimálního stavu nabití, v tomto okamžiku se motor spustí a funguje jako generátor, který udržuje dostatek energie, aby udržely baterie dostatečně nabité.

 

Autor: Pavel Chřibek

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem