20 218 vozů v nabídce
  • Registrace
  • Přihlášení
  • Registrace
  • Přihlášení
  • Firmy
  • Magazín
  • Prověření auta
FILTROVAT
FILTROVAT VLOŽIT AUTO
Firmy Magazín Prověření auta (0)
RESETOVAT
Převodovka
Objem válců
Max. výkon
Počet dveří
Počet míst k sezení
Předchozí majitel
Havarované vozidlo
Euro emisní třída
Země původu
  36 VÝSLEDKŮ

Články z magazínu

Babiš versus Pavel: Co řídí prezidentští kandidáti?
Druhé kolo prezidentských voleb už klepe na dveře. Už zítra se...
Toyota v Kolíně dočasně uzavřena. Co je důvodem?
Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně funguje od roku...
Alpina B5 GT: Nejvýkonnější model firmy s výkonem 625 koní
Alpina odhalila svůj nejnovější ultra-limitovaný model, který se...
Dvě nová SUV Alpine s čistě elektrickým pohonem
Zatímco Alpine má v současné době ve své stáji pouze sportovní vůz...
Nový Aston Martin DBS 770 Ultimate: představení nového GT
Letos si Aston Martin připomíná 110. výročí jako výrobce...
Anketa Auto roku 2023 v ČR zná finalisty
Nový ročník populární ankety, kterou pravidelně vyhlašuje Svaz...
Nejprodávanější vozy v ČR za rok 2022
Rok 2022 je definitivně za námi a je tedy na čase provést shrnutí...
TOP 5 malých SUV roku 2022
Segment malých SUV se v posledních letech pěkně rozrůstá a my jsme...
Sportovní vůz s rotačním motorem je sen, říká šéf pohonných jednotek Mazdy
Mazda chce stále vyrábět sporťák s rotačním motorem, ale takový...
Jeep Avenger: ocenění Auto roku 2023
Jeep Avenger byl oficiálně vyhlášen evropským Autem roku 2023 na...

Hybridní vozy na prodej

Hybridní vozy jsou definovány jako vozy, které pohání dva zdroje energie. Může se zdát, že jde o moderní vynález, ale historicky první zmínka o hybridním pohonu pochází už z roku 1665, kdy vznikly plány na vůz pro čínského císaře Khang-hsi, který měl být poháněn parou a zároveň tažen koňmi. Bohužel ale nelze dopátrat, zda byl tento nápad nakonec realizován.

 Více informací...

Za skutečného vynálezce hybridního pohonu dnes považujeme konstruktéra Ferdinanda Porsche. Ten v roce 1899 vytvořil systém s názvem Lohner-Porsche Mixte, kde využil zážehový motor k pohonu dynama, které nabíjelo několik akumulátorů. Ty předávaly energii elektromotorům v předních kolech. V roce 1901 Porsche dokonce zvítězil se svým strojem na závodech Exelberg Rally. Celkem se vyrobilo více než 300 hybridů, bohužel ale nedokázali cenově konkurovat vozům, které sjížděly z Fordovi montážní linky.

Lohner-Porsche Mixte

V roce 1915 společnost Woods Motor Vehicle představila systém pohonu Dual Power, který pro pohon vozu při nízké rychlosti využíval elektromotor a naopak při vyšší rychlosti byl využíván benzinový agregát.

Vývoj hybridních pohonů pak na nějakou dobu ustal a vrátil se na scénu až o 50 let později. V 60. letech 20. století se stalo velkým téma v USA znečišťování ovzduší osobní automobilovou dopravou. Z tohoto důvodu Kongres Spojených států v roce 1966 představil nové zákony, které podporovaly větší využívání elektrických vozidel ve snaze snížit znečištění ovzduší. Zájem veřejnosti o hybridní vozy vzrostl až po arabské ropné krizi v roce 1973, kdy došlo k prudkému nárůstu cen benzínu.

Následujících 25 let výrobci automobilů vynaložili miliardy dolarů na výzkum a vývoj hybridních technologií. Navzdory tomu bylo vyrobeno velmi málo vozidel, která by mohla snížit světovou závislost na ropě a konkurovat benzínovým vozidlům cenou i výkonem. Koncem 90. let se představilo pár čistě elektrických vozů jako například GM EV1 nebo Toyota RAV4 EV, ale byly brzy staženy z trhu.

V roce 1997 představila japonská automobilka Toyota model Prius, první hybridní vozidlo s celosvětovým úspěchem, jehož prodej se doposud vyšplhal na milion kusů. Jde o první sériově vyráběný hybrid. Dodnes patří Toyota mezi největší výrobce hybridních automobilů na světě.

Hybridní vozy lze dělit podle hnacího ústrojí na:

Sériový hybrid je poháněn čistě elektrickým motorem a spalovací motor slouží pouze k dobíjení baterií. Jeho nejsilnější stránkou je městský provoz a především jízda stylem stop-and-go, při níž dosahuje spalovací motor nízké efektivity.

Paralelní hybrid je vybaven spalovacím motorem a elektromotorem, které jsou propojeny převodovkou. Oba motory jsou zapojeny paralelně a k pohonu automobilu lze využít buď jeden z nich nebo oba najednou. Je efektivnější při vyšších rychlostech a je levnější, protože si vystačí s bateriemi o menší kapacitě.

Sériový/paralelní hybrid umí podle potřeby přepínat mezi sériovým a paralelním režimem a kombinuje tak výhody obou dvou.

Další dělení je podle stupně hybridizace na:

Micro hybrid má systém Start/Stop a funkci rekuperace brzdné energie. Tu micro hybrid využívá k dobíjení akumulátoru.

Mild hybrid je po celou dobu jízdy poháněn spalovacím motorem. Elektromotor využívá pouze jako podporu spalovacího motoru (například při zrychlení nebo rozjezdu).

Full hybrid je plně hybridní vůz. Spalovací motor spolupracuje s elektromotorem a navzájem si pomáhají. Automobil dokáže jet čistě na elektrický pohon v závislosti na kapacitě baterií.

Plug-in hybrid lze nabíjet ze zásuvky či dobíjecí stanice.

Nejprodávanější hybridní značkou v roce 2020 v České republice byla Toyota (4046 prodaných vozů), následoval Ford (1746 prodaných vozů) a třetí byla automobilka Suzuki (1570 vozů).

Mezi nejprodávanější modely v České republice za rok 2020 patří Toyota Corolla (hybrid), Toyota RAV4 (hybrid) a Škoda Superb (hybrid).

Načítám data...
36 inzerátů
Řadit dle
Počet položek

Hybridní vozy na prodej

Hybridní vozy jsou definovány jako vozy, které pohání dva zdroje energie. Může se zdát, že jde o moderní vynález, ale historicky první zmínka o hybridním pohonu pochází už z roku 1665, kdy vznikly plány na vůz pro čínského císaře Khang-hsi, který měl být poháněn parou a zároveň tažen koňmi. Bohužel ale nelze dopátrat, zda byl tento nápad nakonec realizován.

 Více informací...

Za skutečného vynálezce hybridního pohonu dnes považujeme konstruktéra Ferdinanda Porsche. Ten v roce 1899 vytvořil systém s názvem Lohner-Porsche Mixte, kde využil zážehový motor k pohonu dynama, které nabíjelo několik akumulátorů. Ty předávaly energii elektromotorům v předních kolech. V roce 1901 Porsche dokonce zvítězil se svým strojem na závodech Exelberg Rally. Celkem se vyrobilo více než 300 hybridů, bohužel ale nedokázali cenově konkurovat vozům, které sjížděly z Fordovi montážní linky.

Lohner-Porsche Mixte

V roce 1915 společnost Woods Motor Vehicle představila systém pohonu Dual Power, který pro pohon vozu při nízké rychlosti využíval elektromotor a naopak při vyšší rychlosti byl využíván benzinový agregát.

Vývoj hybridních pohonů pak na nějakou dobu ustal a vrátil se na scénu až o 50 let později. V 60. letech 20. století se stalo velkým téma v USA znečišťování ovzduší osobní automobilovou dopravou. Z tohoto důvodu Kongres Spojených států v roce 1966 představil nové zákony, které podporovaly větší využívání elektrických vozidel ve snaze snížit znečištění ovzduší. Zájem veřejnosti o hybridní vozy vzrostl až po arabské ropné krizi v roce 1973, kdy došlo k prudkému nárůstu cen benzínu.

Následujících 25 let výrobci automobilů vynaložili miliardy dolarů na výzkum a vývoj hybridních technologií. Navzdory tomu bylo vyrobeno velmi málo vozidel, která by mohla snížit světovou závislost na ropě a konkurovat benzínovým vozidlům cenou i výkonem. Koncem 90. let se představilo pár čistě elektrických vozů jako například GM EV1 nebo Toyota RAV4 EV, ale byly brzy staženy z trhu.

V roce 1997 představila japonská automobilka Toyota model Prius, první hybridní vozidlo s celosvětovým úspěchem, jehož prodej se doposud vyšplhal na milion kusů. Jde o první sériově vyráběný hybrid. Dodnes patří Toyota mezi největší výrobce hybridních automobilů na světě.

Hybridní vozy lze dělit podle hnacího ústrojí na:

Sériový hybrid je poháněn čistě elektrickým motorem a spalovací motor slouží pouze k dobíjení baterií. Jeho nejsilnější stránkou je městský provoz a především jízda stylem stop-and-go, při níž dosahuje spalovací motor nízké efektivity.

Paralelní hybrid je vybaven spalovacím motorem a elektromotorem, které jsou propojeny převodovkou. Oba motory jsou zapojeny paralelně a k pohonu automobilu lze využít buď jeden z nich nebo oba najednou. Je efektivnější při vyšších rychlostech a je levnější, protože si vystačí s bateriemi o menší kapacitě.

Sériový/paralelní hybrid umí podle potřeby přepínat mezi sériovým a paralelním režimem a kombinuje tak výhody obou dvou.

Další dělení je podle stupně hybridizace na:

Micro hybrid má systém Start/Stop a funkci rekuperace brzdné energie. Tu micro hybrid využívá k dobíjení akumulátoru.

Mild hybrid je po celou dobu jízdy poháněn spalovacím motorem. Elektromotor využívá pouze jako podporu spalovacího motoru (například při zrychlení nebo rozjezdu).

Full hybrid je plně hybridní vůz. Spalovací motor spolupracuje s elektromotorem a navzájem si pomáhají. Automobil dokáže jet čistě na elektrický pohon v závislosti na kapacitě baterií.

Plug-in hybrid lze nabíjet ze zásuvky či dobíjecí stanice.

Nejprodávanější hybridní značkou v roce 2020 v České republice byla Toyota (4046 prodaných vozů), následoval Ford (1746 prodaných vozů) a třetí byla automobilka Suzuki (1570 vozů).

Mezi nejprodávanější modely v České republice za rok 2020 patří Toyota Corolla (hybrid), Toyota RAV4 (hybrid) a Škoda Superb (hybrid).

DS Automobiles DS7 Crossback 1.6 E-TENSE 300k AT8 GRAND 4x4
Cena
1 329 900 Kč
CENA bez DPH
1 099 091 Kč
NAJETO
36 716 Km
ROK VÝROBY
2021
PALIVO
hybridní
PŘEVODOVKA
automatická
OBJEM
1598 cm3
VÝKON
147 kw
Detail
Porovnat
přidat k porovnání
Citroën C5 Aircross 1.6 HYBRID 225k ë-EAT8 SHINE
Cena
1 049 900 Kč
CENA bez DPH
867 686 Kč
NAJETO
1 738 Km
ROK VÝROBY
2022
PALIVO
hybridní
PŘEVODOVKA
automatická
OBJEM
1598 cm3
VÝKON
165 kw
Detail
Porovnat
přidat k porovnání
Opel Grandland Hybrid
Cena
1 049 900 Kč
CENA bez DPH
867 686 Kč
NAJETO
17 783 Km
ROK VÝROBY
2022
PALIVO
hybridní
PŘEVODOVKA
automatická
OBJEM
0 cm3
VÝKON
133 kw
Detail
Porovnat
přidat k porovnání
DS Automobiles DS7 Crossback E-TENSE 300k AT RIVOLI 4x4
Cena
1 349 900 Kč
CENA bez DPH
1 115 620 Kč
NAJETO
12 026 Km
ROK VÝROBY
2021
PALIVO
hybridní
PŘEVODOVKA
automatická
OBJEM
1598 cm3
VÝKON
147 kw
Detail
Porovnat
přidat k porovnání
DS Automobiles DS7 Crossback E-TENSE 300k AT8 GRAND 4x4
Cena
1 275 900 Kč
CENA bez DPH
1 054 463 Kč
NAJETO
36 814 Km
ROK VÝROBY
2021
PALIVO
hybridní
PŘEVODOVKA
automatická
OBJEM
1598 cm3
VÝKON
147 kw
Detail
Porovnat
přidat k porovnání
Toyota C-HR 1,8i 72 KW HYBRID
Cena
589 000 Kč
NAJETO
45 500 Km
ROK VÝROBY
2021
PALIVO
hybridní
PŘEVODOVKA
automatická
OBJEM
1798 cm3
VÝKON
72 kw
Detail
Porovnat
přidat k porovnání
Honda CR-V 2.0 e:HEV 4WD Elegance SKLADEM
Cena
929 000 Kč
CENA bez DPH
767 769 Kč
NAJETO
10 Km
ROK VÝROBY
2022
PALIVO
hybridní
PŘEVODOVKA
automatická
OBJEM
1993 cm3
VÝKON
135 kw
Detail
Porovnat
přidat k porovnání
Honda CR-V 2.0 e:HEV 4WD Elegance
Cena
944 000 Kč
CENA bez DPH
780 165 Kč
NAJETO
10 Km
ROK VÝROBY
2022
PALIVO
hybridní
PŘEVODOVKA
automatická
OBJEM
1993 cm3
VÝKON
135 kw
Detail
Porovnat
přidat k porovnání
Honda CR-V 2.0e:HEV Lifestyle SILVER 4WD
Cena
1 022 900 Kč
CENA bez DPH
845 372 Kč
NAJETO
5 Km
ROK VÝROBY
2022
PALIVO
hybridní
PŘEVODOVKA
automatická
OBJEM
1993 cm3
VÝKON
135 kw
Detail
Porovnat
přidat k porovnání
Honda CR-V 2.0e:HEV Lifestyle IVORY 4WD
Cena
1 024 900 Kč
CENA bez DPH
847 025 Kč
NAJETO
5 Km
ROK VÝROBY
2022
PALIVO
hybridní
PŘEVODOVKA
automatická
OBJEM
1993 cm3
VÝKON
135 kw
Detail
Porovnat
přidat k porovnání
1 2 .. 4 Další  
Zobrazena strana 1 z 4 celkem
Toyota Volvo Peugeot Mercedes-Benz Kia Honda Ford
Katalog Vozidel    Kontakt    Dokumenty ke stažení    Facebook    Instagram    Reklama    Obchodní podmínky
+ 420 775213334   info@auta.cz
2000000