13 518 vozů v nabídce
  • Registrace
  • Přihlášení
  • Registrace
  • Přihlášení
  • Firmy
  • Magazín
FILTROVAT
FILTROVAT VLOŽIT AUTO
Firmy Magazín (0)
RESETOVAT
Převodovka
Objem válců
Max. výkon
Počet dveří
Počet míst k sezení
Předchozí majitel
Havarované vozidlo
Euro emisní třída
Země původu
  3 VÝSLEDKŮ

Články z magazínu

Land Rover Defender Octa Black je černější než noc
Černá edice vlajkové lodi Defender se pyšní nejméně 30...
F1 oslaví v Goodwoodu 75. výročí
Série závodů Formule 1 se jezdí pravidelně od roku 1950, takže na...
BYD B5: prémiový vůz s pohonem 4x4
Prémiový elektrifikovaný terénní vůz se poprvé představí na...
Nové Ferrari Amalfi se stává základním modelem značky
Základní model prošel rozsáhlou aktualizací, kdy se z modelu Roma...
Dacia Duster si i po přechodu na elektřinu zachová pohon všech kol
Dacia připravuje svůj nesmírně populární Duster na éru...
Co nabízí koncept Mercedes-AMG GT XX?
Vysoce výkonný koncept Mercedes-AMG GT XX zahajuje novou kapitolu...
Nový Chevrolet Corvette ZR1X je rychlejší než Ferrari F80
Americká ikona ZR1X se nově posunula o několik řádů výše než byla...
Terénní král s nádechem luxusu: Land Rover Defender Trophy Edition
Model Land Rover Defender nedávno představil sérii decentních...
Nový Nissan Leaf plně odhalen: elegantní SUV se štědrým dojezdem
Jeden z průkopníků v oblasti elektromobility byl zcela přepracován....

Hybridní vozy na prodej

Hybridní vozy jsou definovány jako vozy, které pohání dva zdroje energie. Může se zdát, že jde o moderní vynález, ale historicky první zmínka o hybridním pohonu pochází už z roku 1665, kdy vznikly plány na vůz pro čínského císaře Khang-hsi, který měl být poháněn parou a zároveň tažen koňmi. Bohužel ale nelze dopátrat, zda byl tento nápad nakonec realizován.

 Více informací...

Za skutečného vynálezce hybridního pohonu dnes považujeme konstruktéra Ferdinanda Porsche. Ten v roce 1899 vytvořil systém s názvem Lohner-Porsche Mixte, kde využil zážehový motor k pohonu dynama, které nabíjelo několik akumulátorů. Ty předávaly energii elektromotorům v předních kolech. V roce 1901 Porsche dokonce zvítězil se svým strojem na závodech Exelberg Rally. Celkem se vyrobilo více než 300 hybridů, bohužel ale nedokázali cenově konkurovat vozům, které sjížděly z Fordovi montážní linky.

Lohner-Porsche Mixte

V roce 1915 společnost Woods Motor Vehicle představila systém pohonu Dual Power, který pro pohon vozu při nízké rychlosti využíval elektromotor a naopak při vyšší rychlosti byl využíván benzinový agregát.

Vývoj hybridních pohonů pak na nějakou dobu ustal a vrátil se na scénu až o 50 let později. V 60. letech 20. století se stalo velkým téma v USA znečišťování ovzduší osobní automobilovou dopravou. Z tohoto důvodu Kongres Spojených států v roce 1966 představil nové zákony, které podporovaly větší využívání elektrických vozidel ve snaze snížit znečištění ovzduší. Zájem veřejnosti o hybridní vozy vzrostl až po arabské ropné krizi v roce 1973, kdy došlo k prudkému nárůstu cen benzínu.

Následujících 25 let výrobci automobilů vynaložili miliardy dolarů na výzkum a vývoj hybridních technologií. Navzdory tomu bylo vyrobeno velmi málo vozidel, která by mohla snížit světovou závislost na ropě a konkurovat benzínovým vozidlům cenou i výkonem. Koncem 90. let se představilo pár čistě elektrických vozů jako například GM EV1 nebo Toyota RAV4 EV, ale byly brzy staženy z trhu.

V roce 1997 představila japonská automobilka Toyota model Prius, první hybridní vozidlo s celosvětovým úspěchem, jehož prodej se doposud vyšplhal na milion kusů. Jde o první sériově vyráběný hybrid. Dodnes patří Toyota mezi největší výrobce hybridních automobilů na světě.

Hybridní vozy lze dělit podle hnacího ústrojí na:

Sériový hybrid je poháněn čistě elektrickým motorem a spalovací motor slouží pouze k dobíjení baterií. Jeho nejsilnější stránkou je městský provoz a především jízda stylem stop-and-go, při níž dosahuje spalovací motor nízké efektivity.

Paralelní hybrid je vybaven spalovacím motorem a elektromotorem, které jsou propojeny převodovkou. Oba motory jsou zapojeny paralelně a k pohonu automobilu lze využít buď jeden z nich nebo oba najednou. Je efektivnější při vyšších rychlostech a je levnější, protože si vystačí s bateriemi o menší kapacitě.

Sériový/paralelní hybrid umí podle potřeby přepínat mezi sériovým a paralelním režimem a kombinuje tak výhody obou dvou.

Další dělení je podle stupně hybridizace na:

Micro hybrid má systém Start/Stop a funkci rekuperace brzdné energie. Tu micro hybrid využívá k dobíjení akumulátoru.

Mild hybrid je po celou dobu jízdy poháněn spalovacím motorem. Elektromotor využívá pouze jako podporu spalovacího motoru (například při zrychlení nebo rozjezdu).

Full hybrid je plně hybridní vůz. Spalovací motor spolupracuje s elektromotorem a navzájem si pomáhají. Automobil dokáže jet čistě na elektrický pohon v závislosti na kapacitě baterií.

Plug-in hybrid lze nabíjet ze zásuvky či dobíjecí stanice.

Nejprodávanější hybridní značkou v roce 2020 v České republice byla Toyota (4046 prodaných vozů), následoval Ford (1746 prodaných vozů) a třetí byla automobilka Suzuki (1570 vozů).

Mezi nejprodávanější modely v České republice za rok 2020 patří Toyota Corolla (hybrid), Toyota RAV4 (hybrid) a Škoda Superb (hybrid).

Načítám data...
3 inzerátů
Řadit dle
Počet položek

Hybridní vozy na prodej

Hybridní vozy jsou definovány jako vozy, které pohání dva zdroje energie. Může se zdát, že jde o moderní vynález, ale historicky první zmínka o hybridním pohonu pochází už z roku 1665, kdy vznikly plány na vůz pro čínského císaře Khang-hsi, který měl být poháněn parou a zároveň tažen koňmi. Bohužel ale nelze dopátrat, zda byl tento nápad nakonec realizován.

 Více informací...

Za skutečného vynálezce hybridního pohonu dnes považujeme konstruktéra Ferdinanda Porsche. Ten v roce 1899 vytvořil systém s názvem Lohner-Porsche Mixte, kde využil zážehový motor k pohonu dynama, které nabíjelo několik akumulátorů. Ty předávaly energii elektromotorům v předních kolech. V roce 1901 Porsche dokonce zvítězil se svým strojem na závodech Exelberg Rally. Celkem se vyrobilo více než 300 hybridů, bohužel ale nedokázali cenově konkurovat vozům, které sjížděly z Fordovi montážní linky.

Lohner-Porsche Mixte

V roce 1915 společnost Woods Motor Vehicle představila systém pohonu Dual Power, který pro pohon vozu při nízké rychlosti využíval elektromotor a naopak při vyšší rychlosti byl využíván benzinový agregát.

Vývoj hybridních pohonů pak na nějakou dobu ustal a vrátil se na scénu až o 50 let později. V 60. letech 20. století se stalo velkým téma v USA znečišťování ovzduší osobní automobilovou dopravou. Z tohoto důvodu Kongres Spojených států v roce 1966 představil nové zákony, které podporovaly větší využívání elektrických vozidel ve snaze snížit znečištění ovzduší. Zájem veřejnosti o hybridní vozy vzrostl až po arabské ropné krizi v roce 1973, kdy došlo k prudkému nárůstu cen benzínu.

Následujících 25 let výrobci automobilů vynaložili miliardy dolarů na výzkum a vývoj hybridních technologií. Navzdory tomu bylo vyrobeno velmi málo vozidel, která by mohla snížit světovou závislost na ropě a konkurovat benzínovým vozidlům cenou i výkonem. Koncem 90. let se představilo pár čistě elektrických vozů jako například GM EV1 nebo Toyota RAV4 EV, ale byly brzy staženy z trhu.

V roce 1997 představila japonská automobilka Toyota model Prius, první hybridní vozidlo s celosvětovým úspěchem, jehož prodej se doposud vyšplhal na milion kusů. Jde o první sériově vyráběný hybrid. Dodnes patří Toyota mezi největší výrobce hybridních automobilů na světě.

Hybridní vozy lze dělit podle hnacího ústrojí na:

Sériový hybrid je poháněn čistě elektrickým motorem a spalovací motor slouží pouze k dobíjení baterií. Jeho nejsilnější stránkou je městský provoz a především jízda stylem stop-and-go, při níž dosahuje spalovací motor nízké efektivity.

Paralelní hybrid je vybaven spalovacím motorem a elektromotorem, které jsou propojeny převodovkou. Oba motory jsou zapojeny paralelně a k pohonu automobilu lze využít buď jeden z nich nebo oba najednou. Je efektivnější při vyšších rychlostech a je levnější, protože si vystačí s bateriemi o menší kapacitě.

Sériový/paralelní hybrid umí podle potřeby přepínat mezi sériovým a paralelním režimem a kombinuje tak výhody obou dvou.

Další dělení je podle stupně hybridizace na:

Micro hybrid má systém Start/Stop a funkci rekuperace brzdné energie. Tu micro hybrid využívá k dobíjení akumulátoru.

Mild hybrid je po celou dobu jízdy poháněn spalovacím motorem. Elektromotor využívá pouze jako podporu spalovacího motoru (například při zrychlení nebo rozjezdu).

Full hybrid je plně hybridní vůz. Spalovací motor spolupracuje s elektromotorem a navzájem si pomáhají. Automobil dokáže jet čistě na elektrický pohon v závislosti na kapacitě baterií.

Plug-in hybrid lze nabíjet ze zásuvky či dobíjecí stanice.

Nejprodávanější hybridní značkou v roce 2020 v České republice byla Toyota (4046 prodaných vozů), následoval Ford (1746 prodaných vozů) a třetí byla automobilka Suzuki (1570 vozů).

Mezi nejprodávanější modely v České republice za rok 2020 patří Toyota Corolla (hybrid), Toyota RAV4 (hybrid) a Škoda Superb (hybrid).

Ford Kuga 2,5 PHEV 178kW Active X NAVI
Cena
838 999 Kč
CENA bez DPH
693 388 Kč
NAJETO
11 800 Km
ROK VÝROBY
2024
PALIVO
hybridní
PŘEVODOVKA
automatická
OBJEM
2488 cm3
VÝKON
178 kw
Detail
Porovnat
přidat k porovnání
Ford Kuga 2,5 PHEV 178kW Active X
Cena
838 999 Kč
CENA bez DPH
693 388 Kč
NAJETO
25 193 Km
ROK VÝROBY
2024
PALIVO
hybridní
PŘEVODOVKA
automatická
OBJEM
2488 cm3
VÝKON
178 kw
Detail
Porovnat
přidat k porovnání
Mercedes-Benz Třída C 2,2 C 220 d 4MATIC
Cena
1 649 000 Kč
CENA bez DPH
1 362 810 Kč
NAJETO
19 354 Km
ROK VÝROBY
2024
PALIVO
hybridní
PŘEVODOVKA
manuální
OBJEM
2956 cm3
VÝKON
336 kw
Detail
Porovnat
přidat k porovnání
Zobrazena strana 1 z 1 celkem
Toyota Volvo Peugeot Mercedes-Benz Kia Honda Ford
Katalog Vozidel    Kontakt    Dokumenty ke stažení    Facebook    Instagram    Reklama    Obchodní podmínky
Nastavení soukromí + 420 775213334   info@auta.cz
2000000