Před pár dny proběhl v Německu už 20. ročník rallye závodu veteránů, ve kterém nechyběli ani zástupci mladoboleslavské automobilky Škoda.
![](https://www.auta.cz/public/news/index/64e4cb030329e9.202935637.jpg)
Každoročně se na Sachsen Classic sjíždí velké množství diváků, kteří na akci míří ze všech koutů Evropy. Závod začal ve čtvrtek 17. srpna v německém Cvikově a v sobotu 19. srpna ho účastníci dokončili v Drážďanech. Na trať dlouhou 544 kilometrů se postavilo více než 180 posádek, přičemž tým Škody Classic, který letos reprezentovalo 7 modelů, patří již k tradičním účastníkům.
Škoda Rapid 135 (1988)
Škoda vyrobila pouze 1 272 kusů tohoto modelu. Jde o oblíbené kupé, které automobilka vyráběla v 80. letech minulého století. Vůz získal motor (celohliníkový OHV o objemu 1289 cm³) ze Škody Favorit a jeho výkon je 43 kW.
Škoda 1100 MBX (1969)
Kupé bylo představeno v roce 1966 na autosalonu v Ženevě. Dvoudveřový vůz má vzadu pod kapotou umístěný čtyřválcový motor OHV o objemu 1.0 nebo 1,1 litru, který spolupracuje se čtyřstupňovou převodovkou. Model s bezrámovou konstrukcí dveří vychází ze základního modelu Škoda 1000 MB. Vyrobilo se pouze 2517 kusů.
Škoda 1101 Roadster (1948)
Ani tenhle dvoudveřový roadster s motorem vpředu a s pohonem zadních kol na startovní listině nechyběl. Provedení roadster, na rozdíl od tudor-kabrioletu, nemá rámy oken. Pohání ho zážehový čtyřválec, který zajišťuje výkon 24 kW. Vyrobeno bylo jen 547 kusů.
Škoda 110 R (1971)
Dvoudveřové kupé s pohonem zadních kol je poháněno řadovým čtyřtaktním čtyřválcem, který zajišťuje výkon 46 kW. K dispozici je čtyřstupňová, plně synchronizovaná převodovka. Vyrobilo se více než 57 tisíc exemplářů. Ze sériově vyráběného modelu Škoda 110 R vychází závodní model Škoda 130 RS, které se říká taky „Porsche z Východu“.
Škoda 440 Spartak (1957)
Konstruktéři elegantního dvoudveřového sedanu Škoda 440 použili při výrobě modelu osvědčenou techniku. Vůz získal páteřový rám, čtyřválcový maloobjemový motor a pohon zadních kol. Vyrobeno bylo více než 85 tisíc vozů.
Škoda 1101 Cabrio (1948)
Tím nejstarším, co mladoboleslavská automobilka tento rok na Sachsen Classic předvedla, byla dvojice modelů řady 1101 - výše zmíněný roadster a tenhle kabriolet. Jde o dvoudveřový model s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Pohon zajišťuje zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 1089 cm³, který nabízí výkon 24 kW.
Škoda Felicia (1961)
Kabriolet Felicia je vždy jedním z nejobdivovanějších historických vozů značky Škoda. Vyrobeno bylo necelých 15 tisích kusů. Základní verzi se čtyřválcovým motorem o objemu 1,1 l a výkonu 36,8 kW doplnila roku 1962 o něco málo výkonnější dvoukarburátorová dvanáctistovka Felicia Super, která to vytáhla na 135 km/h.
Zdroj (včetně fotografií): skoda-storyboard.com
Diskuse
Nejčtenější za poslední měsíc
![](/public/news/small/664b082996a258.975193825.jpg)
![](/public/news/small/663a2d85e258e9.633511392.jpg)
![](/public/news/small/6639e60bb19f38.842312154.jpg)
![](/public/news/small/6645c93b042f76.780507726.jpg)
![](/public/news/small/6644652aca79f2.999902163.jpg)