Czinger 21C: hypersport s výkonem 1 233 koní

Czinger 21C možná nemá nejsugestivnější jméno v panteonu ultraexkluzivních, hardcore hyperaut, ale rozhodně zapůsobil, když byl v únoru 2020 odhalen, a to díky svým závratným výkonnostním statistikám a uspořádání sedadel inspirovaných stíhačkami. Nebo to možná bylo proto, že to vypadá jako něco, co není z tohoto světa.

Vydáno 30.12.2022
1
/
4

Motor a výkon

Srdcem 21C je dvojitě přeplňovaný motor V8 o objemu 2,88 l, který byl kompletně vyvinut ve vlastní režii, má otáčky 11 000 ot./min a sám o sobě generuje 937 koní. Czinger pak spojil nejvýkonnější motor na světě se dvěma elektromotory na přední nápravě, které dohromady produkují 296 koní, celkem tedy 1 233 koní. Plus samozřejmě pohon všech kol a vektorování točivého momentu. Výsledkem je čas zrychlení z 0-100 km/h za pouhých 1,9 sekundy, přičemž z 0-300 km/h zabere 13,8 sekundy, a pokud budete držet nohu tvrdě dole, dosáhnete podle Czingera rychlosti 330 km/h.

Czinger také tvrdí, že 21C je schopen ujet až 19 kilometrů pouze na baterie, a to díky rekuperačnímu brzdění, které se používá k dobíjení 2,8 kWh baterie. Zatímco ekologičtější nadšenci adrenalinu mohou plně provozovat monstrózní V8, která je poháněna neutrálním bio-metanovým palivem

Czinger 21C

Design

Osobně je 21C poněkud subtilnější stroj, než byste si mysleli. Může být o 12 mm širší než Bugatti Chiron, ale křivky a zaoblené hrany Czingeru znamenají, že jeho styl je skutečně sofistikovaný. U vozu, který má ke všemu nový přístup, samozřejmě není sezení 21C vaší obvyklou záležitostí vedle sebe. Zatímco McLaren Speedtail a Gordon Murray Automotive T.50 se  mohou pochlubit prostorem pro tři osoby, 21C má uspořádání 1+1. „Prvním důvodem tohoto uspořádání je funkce," říká Lukas Czinger, „zmenšení přední části čelního skla umožňuje využít více plochy v okolí blatníků, což má pozitivní efekt na celkový přítlak vozidla."

 

Autor: Pavel Chřibek

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem