Mladoboleslavská automobilka začala psát svoji historii v roce 1895, kdy se spojil mechanik Václav Laurin s knihkupcem Václavem Klementem a založili spolu firmu Laurin & Klement na výrobu jízdních kol. O čtyři roky později rozšířli výrobu o motocykly a v roce 1905 představili první automobil. Vůz získal název Voiturette A a okamžitě se těšil velké oblibě. V roce 1925 se firma sloučila se strojírenským koncernem Škoda a začala se věnovat hlavně výrobě automobilů. Během 2. sv. války se Škoda připojila ke koncernu Hermann-Göring-Werke a vyráběla součástky do zbraní a terénní automobily. Důležitý pro automobilku byl rok 1964, kdy byl dostaven nový závod a začala velkosériová výroba modelu 1000 MB (s pozdějšími úpravami přejmenovaný na Škoda 100 a výkonnější 110), který významně přispěl k motorizaci naší země. Po pádu komunistického režimu začala automobilka hledat zahraničního partnera, který by jí pomohl zvýšit konkurenceschopnost na zahraničních trzích. V roce 1991 se tak Škoda stala součástí koncernu Volkswagen, což vedlo k novým investicím a zvýšení objemu výroby. Velký milník byl dosažen v roce 2006, kdy brány továrny opustil celkově už desetimiliontý automobil, a konkrétně šlo o stříbrnou Octavii kombi. I dnes je Škoda stále největším výrobcem automobilů v České republice.