Xiaomi SU7: čínský elektromobil, který chce konkurovat Tesle nebo Porsche

O Xiaomi jste již určitě slyšeli, protože jde o jednoho z největších výrobců smartphonů na světě. Teď se tento čínský elektronický gigant snaží dokázat to, co se konkurenčnímu Applu nepodařilo, a pustit se do automobilového průmyslu. Nový sedan Xiaomi SU7 chce konkurovat nejlepším elektromobilům.

Vydáno 03.04.2024
1
/
6

V Číně došlo nedávno k oficiálnímu představení modelu Xiaomi SU7. Odhaleny byly ceny vozu, tři úrovně výbavy a další technické detaily a funkce. Během prezentace výrobce opakovaně odkazoval na Teslu Model 3 a Porsche Taycan, což jsou auta, kterými se SU7 inspirovalo

Xiaomi představilo tři verze SU7 - základní model, verzi Pro a vrcholný model Max. K dispozici je také limitovaná edice Founders, která se ovšem do Evropy nejspíš nedostane. Standardní vůz má baterii s kapacitou 73,6 kWh, která dokáže zajistit dojezd 700 km (všechny údaje o dojezdu jsou uváděny podle testu CLTC, nikoli podle WLTP). Vůz má pouze jeden elektromotor pohánějící zadní kola, avšak stále poskytuje výkon 294 koní a točivý moment 400 Nm, což znamená, že vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 210 km/h.

Verze Pro je vybavena baterií s kapacitou 94,3 kWh a nabízí maximální dojezd 830 km - nejdelší ze všech verzí SU7. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 5,7 sekundy a nabídne maximální rychlost 210 km/h jako standardní vůz. Model SU7 Max má baterii s kapacitou 101 kWh, dvoumotorovou konfiguraci s pohonem všech kol a celkový výkon 664 koní a točivým momentem 838 Nm. Díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhé 2,78 sekundy. Dojezd u verze Max je o něco nižší kvůli vyšší hmotnosti, avšak stále jde o velmi uspokojivých 800 km.

Překvapí někoho, že v interiéru najdeme obrovskou centrální obrazovku, když jde o značku známou svými smartphony? Řeč je o 16,1palcovém centrálním dotykovém displeji s 3K rozlišením a vlastním informačním systémem HyperOS od Xiaomi. Přestože Xiaomi může být konkurentem Applu, zahrnulo také možnost připojení Apple CarPlay. Za tříramenným volantem se nachází také 7,1palcový digitální panel nástrojů a head-up displej.

SU7 nabízí zavazadlový prostor o objemu 517 litrů, což je o něco méně než nabízí nejnovější sedan BMW řady 5, avšak pod přední kapotou je k dispozici dalších 105 litrů. 

SU7 bude na domácím trhu uveden do prodeje na konci roku 2024, ale zatím není jasné, které evropské trhy jsou součástí plánů Xiaomi. V Číně bude standardní vůz startovat na 219 900 yuanech (zhruba 715 000 Kč). Cena modelu Pro bude 245 900 juanů (zhruba 800 000 Kč) a 299 900 juanů za Max (kolem 975 000 Kč).

 

Zdroj: Autoexpress.co.uk

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem