Nový Hyundai Ioniq 6

Nový Hyundai Ioniq 6 je nyní k dispozici na objednávku, přičemž nový základní model snižuje cenu na 1 316 000 Kč. Ioniq 6 navazuje na Ioniq 5 jako druhý zakázkový elektromobil Hyundai a korejská značka mu přezdívá „Electric Streamliner“.

Vydáno 11.12.2022
1
/
6

Ioniq 6 využívá stejnou technologii jako Ioniq 5, a je postaven na platformě E-GMP, která může být vybavena buď 58kWh nebo 77,4 kWh baterií. Díky použití nejnovější technologie a díky svému superkluznému tvaru (má koeficient odporu vzduchu pouhých 0,21 Cd) však Ioniq 6 nabízí dojezd až 550 km ve srovnání s 500km Ioniq 5. Pohon zadních kol je dodáván s výkonem 225 koní a točivým momentem 350 Nm pro zrychlení z 0-100 km/h za 7,4 sekundy a maximální rychlost 185 km/h. Výkonnější model s pohonem všech kol produkuje 321 koní a 605 Nm točivého momentu, což zkracuje čas z 0-100 km/h na 5,1 sekundy. Maximální rychlost zůstává u všech variant stejná, zatímco u výkonnějšího modelu klesá maximální dojezd na 520 km.

Ioniq 6 Premium má standardně 20palcová litá kola, LED světla vpředu a vzadu, elektronicky nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, bezdrátovou nabíječku telefonu a 12,3palcový dotykový displej s kompatibilitou Apple CarPlay a Android Auto. Premium s pohonem všech kol cenově začíná od 1 415 000 Kč. Ioniq 6 Ultimate začíná na 1 415 000 Kč v provedení s pohonem zadních kol a 1 512 00 Kč s pohonem všech čtyř kol.

Ultimate modely dostávají funkci paměti sedadla řidiče spolu s ventilovanými sedadly, elektrickým střešním oknem, sledováním slepého úhlu, head-up displejem, dálkovým parkovacím asistentem a vylepšeným zvukovým systémem. Ioniq 6 je nasazen do bitvy proti Nissanu Ariya, stejně jako Tesla Model 3 a Polestar 2. Ioniq má však jedno eso v rukávu: prostor vzadu. S 4 855 mm je delší než jeho hlavní rivalové, včetně Tesly, a s rozvorem 2 950 mm nabízí působivý prostor vzadu. Šest stop vysoký zadní pasažér může sedět za podobně urostlým řidičem s podstatně větším prostorem pro kolena než u soupeřů, přičemž ani svažující se linie střechy neovlivňuje prostor nad hlavou. Palubní deska modelu Ioniq 6 sleduje podobné téma jako 5 s duálním 12palcovým infotainmentem a obrazovkami řidiče na palubní desce. V křídlech na každém konci palubní desky jsou také další obrazovky pro kamerový systém, který může nahradit tradiční vnější zpětná zrcátka.

 

Autor: Pavel Chřibek

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem