Evropské auto roku 2022: známe sedm finalistů

Prestižní evropské ocenění Car of the Year se udílí pravidelně již od roku 1964. Porotu tvoří odborní automobiloví novináři z různých států Evropy. V současnosti je držitelem titulu Toyota Yaris, která získala tuto cenu už podruhé. Letošní finálové sedmičce dominují elektromobily, do nejužšího výběru se probojoval pouze jeden vůz se spalovacím motorem. Vítěze se dozvíme už 28. února

Vydáno 30.11.2021

Užší výběr sestavilo 61 novinářů z 23 evropských zemí. Na začátku roku 2022 proběhne série silničních testů, po kterých každý porotce rozdělí 25 bodů mezi sedm finalistů, přičemž vůz s nejvyšším dosaženým skóre získá titul Auto roku 2022. Pojďme si představit všechny finalisty:

Cupra Born

Jde v podstatě o převlečený Volkswagen ID.3,  ale s propracovanějšími materiály v interiéru a agresivnějším designem exteriéru. Otázkou je, zda to bude stačit na vítězství, když bereme v potaz, že v loňském roce se ID.3 umístilo v této anketě na čtvrtém místě, a to oba vozy sdílí pohonnou jednotku o výkonu 204 koní, 58 kWh baterii a nabízí stejný prostor v kabině.

Cupra Born

 

Ford Mustang Mach-E

Stylový crossover s designovými prvky jako je například zadní světelná lišta. Vůz nabízí pohon zadních nebo všech kol. Vrcholná verze GT s parádním výkonem 358 kW a točivým momentem 860 Nm dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy. I přes sportovní profil karoserie nabízí dostatek prostoru i na zadních sedadlech.

Ford Mustang mach e

Blue Car Wrap

 

Hyundai Ioniq 5

Kompaktní crossover měří na délku 4635 mm, je vysoký 1605 mm a rozvor má 3000 mm. Díky tomu nabízí dostatek prostoru pro cestující v přední i v zadní části vozu. Základem modelu je platforma E-GMP s akumulátory v podlaze, což je vyvinuté na míru elektrickému pohonu. K dispozici jsou dvě sady baterií s využitelnou kapacitou 58 nebo 73 kWh. Výkon pak činící 125 nebo 160 kW. U verze s pohonem všech kol je výkon dokonce 225 kW a model zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy.

Hyundai ioniq

 

Kia EV6

Po technické stránce jde o sourozence výše zmiňované Hyundai Ioniq 5. Jde o schopný elektomobil, který dokáže konkurovat i prestižnějším značkám. Základní verzi pohání elektromotor s výkonem 125 kW, čerpá energii z Li-Ion akumulátoru o kapacitě 58 kWh a na jedno nabití ujede necelých 400 km. Výkonnější verze slibuje dojezd až 528 kilometrů. Velkou výhodou je rychlé nabíjení výkonem až 350 kW a podle oficiálních údajů se z 10 % na 80 % kapacity akumulátoru dostanete už za 18 minut.

Kia ev6

 

Peugeot 308

Mezi finálovou sedmičku se probojoval tento jediný zástupce spalovacích motorů. Třetí generace oblíbeného hatchbacku přijíždí s většími rozměry, novou maskou a také s novým logem. Vůz je postaven na platformě EMP2, která už nyní umožňuje elektrifikovaná ústrojí pod kapotou, a tak je kromě benzínové a naftové motorizace k dispozici i dvojice plug-in hybridních motorizací. Ty kombinují benzínovou šestnáctistovku s elektromotorem. 

peugeot 308

 

Renault Megane e-Tech Electric

Elektrický kompaktní hatchback, jehož základem je modulární elektrická platforma CMF-EV. Rozměry vozu jsou: délka 4,21 m, výška 1,5 m a šířka 1,78 metru. Interiér vozu by měl být z velké části vyroben z recyklovaných materiálů. Model je nabízen ve dvou výkonnostních verzích. Základní nabízí výkon 96 kW a 250 Nm, silnější verze 160 kW a 300 Nm točivého momentu. Silnější varianta zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy.

renault megane e-tech

 

Škoda Enyaq iV

Do finále se probojoval i zástupce mladoboleslavské automobilky. Elektrický crossover, jehož základem je koncernová platforma MEB. Zajímavostí je, že jde o první auto s pohonem zadní nápravy po třiceti letech automobilky. Elektromotor na zadní nápravě může být doplněn o další elektromotor vpředu a z Enyaqu se stává model s pohonem všech kol. Vůz nabízí dostatek prostoru pro cestující i pro zavazadla. Objem kufru činí slušných 585 litrů. Dle oficiálních údajů je dojezd na jedno nabití až 534 km.

skoda enyaq

Tak kdo se podle vás stane vítězem?

Car Wraps www.nascarwraps.com

 

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem