Čipová krize by měla skončit do konce roku 2023

Dle šéfa Stellantis, Carlose Taverese, by měla čipová krize trvat maximálně do roku 2023. Tavares říká, že situace se nadále zlepšuje, ale odstávky továren a zpoždění dodavatelů nadále brzdí automobilový průmysl.

Vydáno 18.10.2022

Na pařížském autosalonu Tavares představil nový Jeep Avenger a Peugeot 408 a vyzval k zavedení dovozních cel na čínská elektrická vozidla v Evropě. Také označil nadcházející emisní legislativu Euro-7 za zbytečnou a řekl: „Existuje důvod k optimismu, pokud jde o návrat společnosti na úroveň výroby před krizí. Situace se zlepšuje.“ Dále naznačil, že dlouhé období nejistoty a nestability způsobené nedostupností klíčových komponent brzy skončí. „Máme omezený počet dodavatelů, kteří dělají problémy – řekněme dva nebo tři – a snažíme se tyto dodavatele přimět, aby se zlepšili.“

Poté dodal, že tito agitátoři jsou Evropané, ale nebude přímo jmenovat a opět zdůraznil, že situace se zlepšuje a očekává se, že tento trend bude pokračovat. „Do konce roku 2023 bude problém vyřešen. To je to, co odhadujeme, vzhledem k současnému tempu zlepšování. Hodně záleží na poptávce trhu, ale tohle je náš odhad.

Společnost Stellantis vykázala v první polovině roku 2022 rekordní čisté příjmy ve výši 88 miliard EUR, a to navzdory nedostatku a výraznému 18% poklesu dodávek v Evropě, což meziročně zvýšilo prodej elektrických vozidel o téměř 50 %.

Autor: Pavel Chřibek

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem