Auto od Applu se opět zpozdí

Apple odložil svůj první vůz nazvaný „Project Titan“ a výrazně omezil své ambice v oblasti autonomie, tvrdí nová zpráva. Bloomberg s odvoláním na lidi znalé této záležitosti uvedl, že manažeři Applu čelí vyhlídce, že plné (úroveň pět) autonomní řízení je se současnou technologií nemožné.

Vydáno 07.12.2022

Apple se nyní údajně zaměří na umožnění samostatného řízení pouze na dálnicích, což naznačuje, že jako alternativa se zvažuje pokročilý asistenční systém pro řidiče (ADAS) na úrovni 2 a ve formě SuperCruise od GM nebo BlueCruise od Fordu. V rámu může být také systém třetí úrovně podobný těm v Mercedes-Benz EQS a třídě S. Úroveň tři je prvním stupněm, který se považuje za autonomii, spíše než ADAS, ale funguje pouze za omezených podmínek, v předem nastavených (geofencovaných) oblastech a vyžaduje zásah řidiče, aby mohl navigovat překážky, jako jsou práce na silnici nebo nepříznivé počasí. Titan, dříve plánovaný jako MPV se sedadly ve stylu limuzíny a vynechaném volantu nebo pedálů, nyní získá konvenčnější siluetu a požadované ovládací prvky pro lidské ovládání, řekl Bloomberg.

Aople car

A to i navzdory zprávám ze srpna, které naznačovaly, že výrobce iPhonů podepsal design svého prvního automobilového produktu. Změny posunuly jeho časovou osu vývoje o rok zpět, přičemž výzkum a vývoj bude pokračovat do roku 2024 před testováním v roce 2025 a eventuálním spuštěním v roce 2026, uvádí Bloomberg.

Ambicí je Applu nejblíže Foxconn, který ale neplánuje prodávat vozy vyvinuté pro vlastní značku Foxtron. Místo toho je použije jako koncepty propagující svou technologii.

Začátkem tohoto týdne se objevily zprávy, že projekt Audi Artemis, jehož cílem je vyvinout do roku 2024 autonomní vozidlo se čtyřmi schopnostmi, může být v souladu s novým softwarovým plánem generálního ředitele VW Group Olivera Bluma. To by pro Audi představovalo dramatickou úpravu strategie, protože autonomní schopnosti jsou klíčovým aspektem koncepčních vozů Sphere, které předvádějí sériově vyráběné modely do konce desetiletí.


Autor: Pavel Chřibek

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem