Volkswagen Golf R slaví 20 let

Když jste ve hře na výrobu hot hatchů tak dlouho jako je výkonná divize Volkswagenu R, očekává se od Vás, že na dvacáté jubileum přijdete s něčím novým. Nejnovější Golf R je pravděpodobně jedním z dosud nejlepších příkladů tohoto žánru. Drahá, ale přesto lákavá kombinace všestranného výkonu a dynamických schopností, která je ještě lepší díky dostupnosti volitelného paketu Performance, který rozšiřuje možnosti vozu o další jízdní režimy, aniž by to snižovalo jeho vynikající každodenní ovladatelnost.

Vydáno 26.11.2022
1
/
6

Nyní se Volkswagen R snaží stavět na pevných základech svého nejprodávanějšího modelu s tímto R20. Cena je o 150 000 Kč nad standardním Golfem R, avšak výroční speciál má za cíl ještě zvýšit vzrušení z Golfu R řadou drobných změn, včetně přidaných 13 koní z jeho motoru. Krok, který z něj dělá dosud nejvýkonnější silniční Golf. Ne že byste si toho hned všimli. Stejně jako všechny modely R v průběhu let, ani tento nový nedává najevo svůj přidaný potenciál. Získáte stejně zdrženlivý vnější styling jako standardní Golf R, i když s modrými odznaky R, výročním logem na B-sloupcích, projekcí světla „20 R“ a kombinací tří barev exteriéru: Lapiz modrá metalíza, čistě bílá a sytě černý perleťový efekt.

Uvnitř je R20 vůbec prvním modelem Volkswagenu, který má ozdobné prvky vyrobené ze skutečných uhlíkových vláken. Jinak nabízí stejně decentní jízdní prostředí jako jeho o něco méně výkonný sourozenec, v prodeji od roku 2019. Základy jsou vynikající, i když nedostatek fyzických tlačítek znamená, že strávíte spoustu času hledáním zdánlivě jednoduchých příkazů v digitálních nabídkách a vnímanou kvalitu poněkud kazí lesklý černý plast kolem displejů a středové konzoly.

Nejnovější evoluce 2,0litrového zážehového čtyřválce Golfu R dostává aktualizovaný softwarový balíček, který umožňuje otevírání výfukového ventilu a nepřetržité protáčení turbodmychadla během období sešlápnutí plynu. Účinně jemná forma anti-lag, tvrdí se, že poskytuje lepší odezvu, protože turbodmychadlo nemusí být znovu nastaveno na roztočení, když znovu sešlápnete plyn. Elektromechanické řízení je lehké, ale i přes jeho přímočarost (1,9 otáčky od zámku k zámku) nikdy necuká. Odpružení, kombinace vzpěr MacPherson vpředu a víceprvkové uspořádání vzadu s adaptivním tlumením poskytuje R20 skvělou kontrolu nad karoserií. Manipulace je působivá. Stabilita je ve vyšších rychlostech také skutečnou silnou stránkou.

Zda toto vše odpovídá ceně 1 370 000 Kč je diskutabilní. R20 nabízí skvělé tempo a poutavou dynamiku, ale je to spousta peněz. Zhodnocení je na Vás, zda utratit tyto peníze za hot hatch, u kterého se očekává, že jeho hodnota v budoucích letech poroste díky jeho exkluzivitě.

Autor: Pavel Chřibek

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem