S 65 AMG - nejlepší z nejlepších

Mercedes-Benz představil vrcholnou vlajkovou loď, prodlouženou S-Class s 630 koňmi

Vydáno 10.11.2013

Model S 65 AMG má být třešničkou v nabídce automobilky a Mercedes se opravdu snažil, aby byl neobyčejný. Nebudeme otálet a podíváme se hned na to, co nabízí. Začneme výkonem, pod kapotou je 6-ti litrový dvanáctiválec s dvěma turbodmychadly, ten je naladěn na celkový výkon 630 koní a 1 000 Nm. Podle automobilky je to ideální pohonná jednotka, která má autu dodat "vyjímečný výkon a jedinečnou dynamiku", nedostatek síly tedy nehrozí. A nejde jen o výkon, tento motor splňuje emisní normu EU6, udáváná kombinovaná spotřeba je na tohle monstrum "přijatelných" 11,9 litrů na 100 km.
Z nuly na sto se S 65 rozjede za 4,3 sekundy, maximální rychlost je omezena na 250 km/h - tady je určitě ještě slušná rezerva a po odstranění omezovače by tohle číslo mohlo začínat i trojkou. Biturbo dvanáctiválec automobilka dále popisuje jako motor schopný rychlé akcelerace při jakékoliv rychlosti bez nejmenší námahy. Motor je spojen se sedmistupňovou převodovkou AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC, předchůdce měl přitom rychlostí jen pět. Převodovka má režimy (S)port, (M)anual a (C)ontrolled Efficiency, v posledním uvedeném režimu je aktivní systém Start/Stop.

 Mezi nejdůležitější systémy patří Magic Body Control, který Mercedes uvedl dnes už proslavenou reklamou (dole), ve spojení se systémem Road Surface Scan, který mapuje pomocí dvou kamer povrch vozovky před vozidlem, dokáže včas reagovat a nastavit tuhost a další vlastnosti podvozku. Další systém jménem ESP Dynamic Cornering Assist - dokáže eliminovat nedotáčivost při vjezdu do zatáčky tím, že přibrzdí vnitřní zadní kolo. Všechny dohromady pak mají zajistit maximální pohodlí na dlouhých cestách, pro které byl tento Mercedes stvořen. Model je také vybaven řízením s variabilním poměrem, to znamená, že při parkování nemusíte tolik točit volantem a naopak při vyšších rychlostech stačí ke změně směru pouze malé korekce volantu. Motorizace S 65 AMG bude dostupná výhradně ve verzi s proudlouženým rozvorem.

 Vrcholná S-Class jezdí na dvacetipalcových odlehčených 16-ti paprskových kolech, které jsou obuty do pneumatik o rozměru 255/40 vpředu a 285/35 vzadu. Za příplatek je možné auto osadit i keramickými brzdami o průměru 420 mm se speciálně zbarvenými třmeny, ty jsou nejen výkonnější ale i o 20% lehčí než standartní brzdy.

Do prodeje přijde S 65 AMG v březnu příštího roku a základní cena bude 232 050 euro (cca 6 257 000 Kč).

 

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem