Rozhovor se Stigem

Bývalý Stig z Top Gearu - Ben Collins, odpovídal na tradiční i naprosto netradiční otázky

Vydáno 10.10.2013

Ben Collins odpovídal fanouškům na webu Reddit, přinášíme Vám jeho odpovědi.

Co všechno jsi musel podstoupit, abys dokázal skrývat svou identitu tak dlouho?

Měl jsem BBC ID kartu s falešným jménem "Richard Jameson",což je složenina ze jmen 3 hlavních představitelů (Jeremy Clarkson, James May, Richard Hammond), abych si mohl rezervovat hotely a podobně bez toho, abych byl odhalen. Kdykoliv jsem byl poblíž natáčení Top Gearu , nosil jsem kuklu a snažil jsem se být co nejméně nápadný.

Když tě veřejně odhalili, že jsi Stig, vypadalo to, že jsou mezi tebou a moderátory neshody. Od té doby jsi se ale v pořadu opět objevil, jaký je teď tvůj vztah k Top Gearu?

Zmrzlý ale teplý, ale ne vařící, spíš vlažný s kouskem limetky a trochou máty.

Proč už nejsi Stig?

Je to skvělá práce, ale po 8 letech už bylo těžké tajemství udržet. BBC prozradila moje jméno Radio Times a různé bulvární deníky psaly všelijaké články, tak jsem dal výpověď. Stejně jsem chtěl začít znovu naplno závodit, takže to byla možnost začít odznovu.

Byl jsi Stig vždycky ty, nebo tě někdo zastupoval? Věděli moderátoři, kdo jsi?

Jednou jsem nestíhal focení, protože jsem natáčel reportáž do Top Gearu někde jinde, tak objednali náhradu. Jeremy řekl "zbavte se ho" a odmítl se s náhradníkem fotit, což mě rozesmálo. S několika málo výjimkami jsem dělal všechno já, od chození pěšky po Londýně po testování kamer a práce ve studiu.

Moderátoři to prvně nevěděli, pak už ano, i tak ale Jeremy často přišel a odtáhl mi hledí u helmy, aby se ujistil.

Kdybys měl možnost říct si vlastní úvodní větu "Někdo říká..." ("Some say" v originále) jaká by byla?

Někdo říká, že byste mi měli dát klíče a nechat mě řídit bez toho blbýho úvodu!

Víš, kdo je Stig teď?

Je jich několik, bylo to jako tu noc, když nakrmili gremliny po půlnoci a ti začali odevšud vyskakovat.

Kolik času při natáčení jsi strávil v té slavné bílé uniformě? Byl jsi to ty, kdo chodil po Londýně, byl ve studiu atd?

Dělal jsem to poctivě, spal jsem v tom obleku. Prožíval jsem rodinné Vánoce a nikdy jsem svou identitu nepřiznal ani mé rodině, nikomu. Ani sobě.

Jak jsi tu práci dostal? Jakým tréninkem sis prošel, aby se z tebe stal takhle dobrej řidič?

Pořád se učím - měl jsem nejlepší učitele, protože jsem závodil s největšími talenty. Buď se musíte rychle učit, nebo budete končit pořád druzí. Práci jsem dostal tak, že jsem napsal šéfovi, potkal se s ním, a pak se projel v autě - hodně rychle.  Docela tradiční postup. Zajel jsem lepší časy než starý Stig a byl přijat - paráda!

Pomohl ti někdy fakt, že jsi byl Stig, vyhnout se pokutám?

S policií mám dobré zkušenosti, ale že jsem Stig, to jsem zkusil jenom, když jsem na sobě měl ten oblek - jinak by to byla dvojnásobná blbost - vězení a vyhazov. Jednou se mě policajt zeptal na jméno - když mě zastavil v Caterhamu na M1 - řekl jsem jenom "THE STIG", strážník se zasmál a odešel.

Opravdu máš 600 varlat?

 Ano, nosím je jako trofeje v mé kožené brašně ze skalpů všech řidičů na M4, kteří používají jenom prostřední pruh.

Jaké byly tvoje první pocity po odhalení, že jsi Stig?

Cítil jsem se, jako kdybych padal výtahovou šachtou. 8 let jsem v něčem žil a změnit to takhle naráz bylo těžké, všichni mě najednou znali, to bylo taky nepohodlné. Na druhou stranu to bylo fantastické, hodně fanoušků Stiga obdivuje.

Proč jsi tajemství Stiga takhle pokazil?

Dělal jsem, co jsem uměl 8 let, což je o 7 let víc než první Stig, takže to není tak špatné, ale pardon jestli jsem někomu pokazil Vánoce.

Jaké auto bylo tvoje nejmíň oblíbené auto? Kdo byl tvoje oblíbená celebrita? A kdo byl nejhorší z celebrit v "autě za rozumnou cenu"?

 1. jakékoliv TVR. 2. Tom Cruise byl skvělý, opravdu se snažil zajet nejlepší čas a zároveň se nechoval ani trochu povýšeně. 3. Nikdo, nikdy jsem se v práci nenudil, ale jednou když jsem vystrašil Jacka Deeho, jsem myslel, že mě určitě vyhodí. Snažil se dostat z jedoucího auta.

Jaký je tvůj nejlepší zážitek z natáčení Top Gearu?

Nejlepší věc byla, když jsem učil Billy Baxtera - slepého řidiče - porazil 5 vidomých řidičů a celé kolo zajel 100% sám, já jsem na něj křičel pokyny nejrychleji, jak mi to šlo. Dal bych mu i pusu, kdyby se při tom tak nezpotil. Billy byl nej.

Z trojice May, Hammond, Clarkson - koho máš nejradši a proč? Byl jsi u toho, když se Hammond vyboural v autě s raketovým pohonem? Jak strašné to bylo?

Rád jsem pracoval se všemi třemi! Jeremy umí být pěkně protivný ale zároveň vtipný ve stejnou chvíli, Hammond se rád hádá a James je blázen. Když se Richard vyboural, měl jsem být u toho, nakonec mě odvolali a šel jsem natáčet s Jeremym - bylo to strašné, když se to stalo, ale naštěstí se z toho dostal. Jak říkám, je to bojovník.

Top Gear nebo Fifth Gear?

Top Gear, nic nemá na velký tlustý a chlupatý rozpočet.

Jaký je to pocit šahat Jeremymu na vlasy?

Jestli jste někdy zažili ranní škrabání tam dole, tak víte. Trochu jako pubické ochlupení, ale delší…

Jak často má Top Gear problémy s policií? Uzavírají cesty při natáčení?

Policie byla vždycky maximálně nápomocná. Když jsme natáčeli Bugatti v Londýně, myslel jsem si, že nás zavřou. Pak ale přišel policajt a říká "ujistěte se, že tomu pořádně naloží". Pomohli nám zabezpečit okolí atd.

Jaký byl tvůj největší "doprd***" moment?

Ve Formuli 3 v Rockinghamu jsem ve 210 km/h trefil obrubník, vymrštilo mě to a měl jsem výhled přímo na nadýchaný mráček. Říkal jsem si, že tam skončím. Když auto konečně dopadlo, měl jsem otřes mozku, ale stejně jsem vyhrál cenu za nejlepší "wheelie" od Max Poweru, takže to skončilo dobře.

Jaké je tvoje nejoblíbenější auto, co jsi řídil v Top Gearu?

 Ferrari 458.

Co ti běželo hlavou, když jste s Koenigseggem vyletěl z tratě a trefil bariéru z pneumatik?

Doufám, že tohle nebudu muset zaplatit.

Kolik času jsi strávil s každým supersportem? Měl jsi celý den, nebo jen pár kol?

 

Pneumatiky nezvládnou víc než 5-6 kol a skoro nikdy jsme neměli náhradní, takže to většinou bylo 25 minutové rande naslepo.

Máš rád americké muscle cars? Jaký je tvůj favorit?

Mám rád starého Challengera, především díky "Vanishing Point", řídit ho je něco jiného. Když sešlápneš pedál, je to jako psát dopis, ve kterém slušně žádáš, jestli by auto mohlo někdy v budoucnu odpovědět.

Pomohl jsi někdy při vývoji auta? Jestli ano, jakého a co jsi udělal?

Pomáhal jsem při vývoji Ascari - i když to trochu přeháním. Řídil jsem ho a spolupracoval jsem s těmi chytrými hlavami, co pomáhali vytvořit KZ1.

Stalo se z něj parádní závodní auto, se kterým jsme měli dost úspěchů při závodech FIA GT, edice GT2 byla úžasná. Kdyby nebylo mokro, když jsme ho vzali na trať Top Gearu, mohlo zajet nejlepší čas, možná by to zvládlo i dnes.

Jaká auta vlastníš?

Mám dodávku! VW Transporter - přesně tak - rád žiju na hraně!

Máš rád kolotoče? Který je nejlepší?

Nemám! Jsou moc pomalé.

Jak moc důležitá je pří závodění koncentrace? Máš pocit, že tvoje tělo ví, co má dělat a děláš to automaticky?

Je to 100% koncentrace, pokud je tvoje tělo fit a je schopné zvládat přetížení a fyzickou zátěž při zacházení s pedály a volantem. To na tom miluju nejvíc, od všeho se oprostíš, je to jako dýchání - děje se to aniž bys nad tím přemýšlel. Nikdy to není nudné! Ok, jednou to bylo - jel jsem 24 hodinový závod v Citroenu 2CV a celé kolo jsem jenom držel plyn na podlaze. Myslel jsem, že už to mám za sebou, když auto nabourali, mechanici to ale vyklepali a poslali mě zpátky na trať.

Nějaké plány pro letošní Le Mans?

 Absolutně - nic zatím není domluvené, ale pracuji s pár týmy a chci se dostat do něčeho rychlého- doufám, že se tam uvidíme!

Přeloženo, zdroj: Reddit, Carthrottle, Top Gear, The Guardian

 

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem