Renault pracuje na elektrickém shooting brake, který bude stát na vrcholu jeho nabídky

Renault plánuje nový vrchol své modelové řady – atraktivní model, který bude věrný konceptu Renault Embleme. Má se jednat o největší elektrické vozidlo společnosti, měřící o něco více než sedmimístné SUV Espace.

Vydáno 19.03.2025
1
/
3

Jde o alternativu Renaultu k Citroënu C5 X, který má téměř identickou velikost a je také pětidveřovým crossoverem. Renault popisuje styl karoserie Embleme jako shooting brake, což je klasický výraz pro štíhlé, často dvoudveřové kombi. „Pro mě je to proporce budoucnosti,“ vysvětluje nizozemský šéfdesignér Laurens van den Acker. „Je to o něco nižší než SUV, ale o něco vyšší než sedan, z prostého důvodu, že potřebujeme umístit baterie do podlahy.“

Koncept Embleme je vybaven hybridním pohonem s prodlouženým dojezdem, s 40kWh baterií nabíjenou ze zásuvky nebo vodíkovým palivovým článkem umístěným v přední části. Baterie napájí motor o výkonu 160 kW (215 koní) umístěný na zadní nápravě. Žádný současný sériově vyráběný Renault nemá pohon zadních kol, ale budoucí verze platformy AmpR Medium modelu Embleme by měly být dostatečně flexibilní, aby umožnily umístění elektromotoru vpředu, vzadu, nebo dokonce kombinaci motorů pro vysoce výkonný pohon všech kol.

Embleme má dlouhý rozvor 2,90 metru (nepříliš vzdálený od nového BMW řady 5), relativně krátké převisy a krátkou přední část, což jsou klasické proporce elektromobilu. Tyto proporce by mohly být chráněny nebo dokonce vylepšeny použitím platformy AmpR Medium nové generace.

Scenic E-Tech, který je o 33 cm kratší než Embleme, pojme mezi koly 87 kWh baterií. Budoucí vlajková loď Renaultu by teoreticky mohla pojmout více článků, ačkoli myšlenka vodíkových prodlužovačů dojezdu je snížit velikost baterie na polovinu a snížit spotřebu surovin. Díky palivovému článku, který vyrábí elektřinu na palubě, může Embleme ujet 1000 km s pouhými dvěma pětiminutovými zastávkami na doplnění nádrže – za předpokladu, že najdete vodíkovou čerpací stanici.

Volba pohonu je tedy mezi benzínovými/elektrickými hybridy – možnosti již nabízené v mírně kratším kupé-SUV Rafale – nebo čistě bateriovým elektrickým pohonem, aby se vytvořila vlajková loď s nulovými emisemi. Vzhledem k tomu, že sériový Embleme se neočekává dříve než v roce 2028, Renault nebude muset ještě nějakou dobu finalizovat pohonné jednotky a může sledovat, zda se křivka přijetí elektromobilů zintenzivní nebo zda se datum vyřazení benzínových hybridů v Evropě oddálí.

 

Zdroj: Autoexpress.co.uk

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem