Audi odhalilo detaily svého nového plug-in hybridního pohonného ústrojí pro modely Q5 a Q5 Sportback, které by se mělo na českém trhu objevit ve druhé polovině roku 2025.
Nový systém, nazvaný Audi Q5 e-hybrid Quattro, dokáže ujet až 100 kilometrů čistě na elektrický pohon. To z něj činí lákavou volbu pro ty, kteří ještě nejsou zcela připraveni na přechod k elektrickému vozu.
Hybridní systém je v základu stejný jako ten, který Audi oznámilo pro své nové modely A5 a A6, sdílí s nimi celkové uspořádání hnacího ústrojí a komponenty. Skládá se z 2,0litrového přeplňovaného čtyřválcového benzinového motoru o výkonu 247 koní, spojeného s elektromotorem a baterií o kapacitě 25,9 kWh. Celkový systémový výkon 295 koní pohání systém pohonu všech kol Audi quattro prostřednictvím nové dvouspojkové automatické převodovky. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 6,2 sekundy a maximální rychlost je 250 km/h.
Audi zvýšilo potenciál AC nabíjení na 11 kW, což umožní nabít baterii z prázdné kapacity přibližně za 2,5 hodiny. Audi se zároveň zdrželo nabídky jakýchkoli možností DC rychlonabíjení.
Mezi další vlastnosti tohoto nového pohonného ústrojí patří výrazně vyšší úroveň rekuperačního brzdění, a to jak při sešlápnutí brzdového pedálu, tak při uvolnění plynu. Sílu rekuperace lze ovládat pomocí pádel pod volantem. Audi uvádí, že přibližně 90 % veškerého brzdění může být zajištěno rekuperačním brzděním elektromotoru, což pomáhá získávat zpět ty klíčové elektrické kilometry.
Výsledkem je, že Q5 e-hybrid dokáže ujet až 100 km na elektřinu, což je o 45 % více než předchozí generace a stojí tak přesně uprostřed jeho dvou hlavních konkurentů. Plug-in BMW X3 má dojezd kolem 80 kilometrů, zatímco Mercedes GLC se chlubí dojezdem 120 kilometrů dle WLTP.
Jistý kompromis byl učiněn v oblasti objemu zavazadlového prostoru, aby se vešla baterie. Audi uvádí 438 litrů pro SUV a 433 litrů pro Sportback, což představuje ztrátu přibližně 80 litrů oproti modelům bez PHEV. Tento prostor lze rozšířit sklopením sedadel druhé řady, ale stejně jako u všech jeho hlavních konkurentů je zde jen málo úložného prostoru pod podlahou.
Kromě pohonného ústrojí je plug-in Q5 jinak identický se stávajícími modely.
Zdroj: Audi, autoexpress.co.uk
Diskuse
Nejčtenější za poslední měsíc




