Nový Peugeot 208 GTi jako elektrický hot hatchback

Peugeot E-208 má závodnější styl, 276 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h jen za 5,7 sekundy.

Vydáno 17.06.2025
1
/
5

Model E-208, představený na slavném závodě 24 hodin Le Mans, je prvním vozem Peugeot s označením „GTi“ od dob starého benzínového modelu 208 GTi, který debutoval v roce 2016. Od té doby Peugeot označuje své sportovní modely „Peugeot Sport Engineered“.

Nové GTi produkuje výkon 276 koní z elektromotoru umístěného vpředu, což je identické s výkonem sesterského modelu Alfa Romeo Junior Elettrica Veloce, se kterým sdílí platformu, a je to více než dvojnásobek výkonu původního modelu 205 GTi z osmdesátých let. Větší výkon s sebou přináší i větší točivý moment – GTi produkuje 345 Nm – přičemž ostrý E-208 zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy, což je zhruba o tři a půl sekundy rychleji než standardní elektrický hatchback. Maximální rychlost je stanovena na 180 km/h.

Sportovní E-208 GTi dostala větší baterii o kapacitě 54 kWh oproti 51 kWh jednotce aktuálně nabízené u standardního, špičkového E-208, dojezd klesl z 431 km na pouhých 350 km, což je dokonce o něco méně, než nabízí základní model s 50 kWh.

Už standardní E-208 se může pochlubit agresivním designem, ale GTi posouvá věci ještě dál s novým předním spoilerem a zadním difuzorem, stejně jako větším střešním spoilerem a červenými akcenty v emblémech, na světlometech a blatnících. Nejvýraznější jsou však 18palcová kola „Hole“ modelu E-208 GTi, která jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 a připomínají design kol použitých u klasického modelu 205 GTi 1.9

Očekáváme, že nový Peugeot E-208 GTi půjde do prodeje koncem roku 2025.

 

Zdroj: Peugeot, Autoexpress.co.uk

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem