Nissan Micra, ikonické supermini, se proměnil z jednoduchého a levného městského vozu se spalovacím motorem v mnohem větší a sofistikovanější elektromobil.
Na první pohled může připomínat nový Renault 5, se kterým sdílí platformu, což ale vlastně vůbec není špatně, protože nový Renault je oblíbeným supermini. A tak, i když nová Micra možná postrádá trochu originality, Nissan měl skvělý základ, s nímž mohl pracovat, aby své zcela nové auto udělal přitažlivým pro zákazníky, kteří hledají cenově dostupnou, prostornou a přitom dobře navrženou jízdu s elektrickým pohonem.
Nissan bude zpočátku nabízet Micru se dvěma pohony, přičemž oba budou mít jeden elektromotor uložený vpředu a jednu ze dvou velikostí baterií. První variantou je akumulátor o kapacitě 52 kWh, který pohání motor o výkonu 152 koní a pohání přední kola, stejně jako u vozu R5, na kterém je založen. Nissan zatím oficiální údaje o výkonu neoznámil, ale nový vůz by se měl vyrovnat svému sourozenci od Renaultu s časem zrychlení z 0 na 100 km/h za 8 sekund.
Nissan nabídne i model se 40kWh baterií, která spolupracuje s elektromotorem o výkonu 120 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h je sice o něco pomalejší, konkrétně 9 sekund, ale i tak je to pro supermini docela působivý údaj.
Nissan oznámil dojezd cca 407 km pro model s baterií o kapacitě 52 kWh. Očekává se však, že relativně vzpřímený tvar vozu a elektromotor s nízkým převodovým poměrem budou znamenat, že jízda po dálnici rychle sníží jeho efektivitu při vysokých rychlostech. Realističtější údaj dojezdu na dálnici je spíše cca 290–320 km. Model se 40kWh baterií dosahuje dojezdu cca 309 km podle cyklu WLTP, ale bude trpět stejnými kompromisy při vysokých rychlostech.
S délkou necelých čtyř metrů se nová Micra řadí mezi větší supermini, ale prostor uvnitř je v dané třídě rozhodně průměrný. Kvůli nutnosti umístit bateriový blok pod podlahu a sofistikovanějšímu víceprvkovému zavěšení zadních sedadel trpí prostor pro nohy a kolena ve druhé řadě.
V interiéru nejde přehlédnout dvojici desetipalcových obrazovek namontovaných na jednoduché a atraktivní palubní desce. Do hlavní dotykové obrazovky je zabudován nový infotainment systém NissanConnect, který integruje Mapy Google a další aplikace.
Zdroj: Nissan, Autoexpress.co.uk
Diskuse
Nejčtenější za poslední měsíc




