Jeden z průkopníků v oblasti elektromobility byl zcela přepracován. Zatímco dříve byl Nissan Leaf hatchback segmentu C, tato zcela nová generace je mnohem zajímavější. Není to jen kvůli jejímu podmanivému designu, ale také proto, že nyní nabízí působivá čísla, která ji vrátí zpět do hry proti klíčovým konkurentům, jako jsou Kia EV3 nebo Volkswagen ID.3.
Nový Leaf osloví jak obyvatele měst, kteří nejezdí tolik, tak i řidiče s vysokým počtem najetých kilometrů. Novinkou je totiž baterie s dlouhým dojezdem, která má kapacitu 75 kWh a poskytuje Leafu dojezd až 603 kilometrů, což se vyrovná nejlepším výkonům EV3 a překonává maximální udávanou hodnotu 594 kilometrů u ID.3. Tato baterie dodává energii elektromotoru s výkonem 214 koní, díky čemuž vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy, než dosáhne maximální rychlosti 160 km/h.
Základem je baterie s kapacitou 52 kWh, která je určena spíše pro městský provoz, ale je stále působivá. Podle cyklu WLTP dosahuje dojezdu 434 kilometrů na jedno nabití. Tato verze je poháněna o něco méně výkonným elektromotorem o síle 174 koní a zpomaluje nabíjení na 105 kW. Nicméně i menší baterie si zachovává dobu nabíjení z 20 na 80 % za 30 minut. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 8,6 sekundy a maximální rychlost je stejných 160 km/h.
Velká baterie je však jen jedním z prvků potřebných pro dosažení vysokého dojezdu. V tomto ohledu designéři Nissanu usilovně pracovali na tom, aby se Leaf stal mnohem aerodynamičtějším a efektivnějším elektromobilem. Svažující se linie střechy a chytré aerodynamické prvky v přední části přispívají k působivému koeficientu odporu vzduchu pouhých 0,25 – což je v rámci třídy vynikající hodnota a výsledek je lepší než u mnoha klíčových konkurentů.
Co se týče rozměrů, tak s délkou 4 350 mm je jen asi o 50 mm delší než hranatá Kia EV3. Kufr o objemu 437 litrů má také dobrou velikost a je o 50 litrů větší než u předchozí generace. Leaf bude k dispozici s 18 nebo 19palcovými koly, ačkoli konkrétní úrovně výbavy a ceny zatím nebyly potvrzeny.
Design interiéru kabiny je mnohem modernější, s čistým a přehledným uspořádáním palubní desky, které upřednostňuje digitální rozhraní, aniž by však zcela odstranilo fyzické ovladače. Duální displej je pro Nissan novinkou a skládá se ze dvou 14,3palcových obrazovek, které jsou dokonce větší než ty v Nissanu Ariya. Běží na nich také nové nativní rozhraní poháněné nejnovějším elektronickým hardwarem a zahrnují prvky jako inteligentní hlasové ovládání a navigační systém od Google. Vyšší výbavové stupně budou také vybaveny audio systémem Bose, včetně speciálního reproduktoru, který dokáže přenášet navigační a varovné zvuky řidiči, aniž by rušil cestující.
Nissan rozdělí Leaf do čtyř výbavových stupňů: Engage, Engage+, Advance a Evolve. Konkrétní funkce a ceny pro každý z nich budou odhaleny zhruba ve čtvrtém čtvrtletí roku 2025.
Diskuse
Nejčtenější za poslední měsíc




