Nový Ford E-Transit Custom může vést více jak tunu a výkon bude dosahovat přes 200 koní

Ford přenáší populární evropskou dodávku do éry elektromobilů. Nový Ford E-Transit Custom má být odpovědí na elektrickou dodávku Vauxhall Vivaro-e, která byla představena na začátku roku. E-Transit Custom využívá 74kWh baterii k zajištění dojezdu 380 kilometrů. Toho bylo dosaženo řadou prvků karosérie pro snížení odporu, včetně aerodynamicky optimalizovaných vnějších zpětných zrcátek, deflektorů kol a hladké podlahy. Všechny E-Transit Customs jsou vybaveny tepelným čerpadlem, které zlepšuje účinnost využitím odpadního tepla z hnacího ústrojí k ohřevu kabiny.

Vydáno 14.09.2022

E-Transit Custom je k dispozici se dvěma výkonovými výstupy, z nichž každý využívá jeden vzadu umístěný elektromotor. Základní model produkuje 134 koní, k dispozici je také výkonnější verze s výkonem 215 koní. Každý z nich produkuje točivý moment 415 Nm a je nabízena plná funkce jízdy jedním pedálem pro maximalizaci rekuperace a elektrického dojezdu.

Ford navrhl tento model tak, aby byl necelé dva metry vysoký, což má za následek zlepšení aerodynamiky a umožňuje mu to tak vklouznout na parkoviště v centru města. Maximální zatížení je 1,1 tuny a dodávka je schopna táhnout až dvě tuny. Některé designové prvky byly začleněny na základě zpětné vazby od předchozích majitelů Transitu Custom. Například je teď dodávka dodávána s přepážkou ve tvaru L, která poskytuje prostor pro pět sedadel v kabině spolu s prostorem pro uložení delších předmětů v nákladovém prostoru. Další vychytávkou je otevírání bočních dveří gestem. Stačí mávnout nohou pod prahem a posuvné dveře se otevřou v případě, že zrovna nesete náklad o větší váze. Nabíjecí klapka je umístěna v předním nárazníku, podobně jako konfigurace, kterou používá Transit Custom PHEV.

Interiér modelu E-Transit Custom udělal významný skok kupředu uvedením sériově dodávaného informačního a zábavního systému SYNC 4. Kombinuje 13palcovou centrální dotykovou obrazovku s plně digitální palubní deskou a integrovaným 5G modemem, který poskytuje připojení k internetu na cestách. Očekává se, že budou fungovat i bezdrátové Apple CarPlay a Android Auto.

Co se prostoru týče, i zde Fordu činil jistá vylepšení, aby maximalizoval prostor v kabině. Přední kola jsou umístěna více vepředu, pro minimální zásah do prostoru pro nohy a volič převodovky je nyní namontován na sloupku řízení, aby se uvolnil prostor pro kolena pro osoby na prostředním sedadle.

ford e transist

Stejně jako E-Transit bude i Custom vybaven telematikou Ford Pro a „vždy zapnutou“ konektivitou. To umožní uživatelům vozových parků a podnikům monitorovat své dodávky v reálném čase, což pomůže udržet stav vozového parku a udržet vozidla mimo vozovku na co nejkratší dobu. Lze také přiřadit karty digitálního klíče, které umožní více zaměstnancům přístup k vozidlu, a chování řidiče lze sledovat prostřednictvím online aplikace.

E-Transit Custom představuje první ze série volitelných pohonných jednotek, které budou k dispozici u dodávky, která bude zahrnovat dieselové a plug-in hybridní modely. Připravují se také další styly karoserie, které nabízejí různé výšky střech, rozvory a kapacitu cestujících, přičemž výroba E-Transit Custom začne v závodě Ford Otasan na podzim 2023.

 

Autor článku: Pavel Chřibek

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem