Nový Aston Martin DBS 770 Ultimate: představení nového GT

Letos si Aston Martin připomíná 110. výročí jako výrobce automobilů. Britská firma je připravena vstoupit do nové éry špičkových elektrifikovaných superaut a GT do poloviny dekády.

Vydáno 19.01.2023
1
/
6

Seznamte se s DBS 770 Ultimate, poslední iterací surovce s motorem V12 a nejvýkonnějším sériovým vozem Aston Martin v historii. Speciální edice je celosvětově omezena na pouhých 300 modelů kupé a 199 kabrioletů „Volante, přičemž všech 499 vozů již bylo prodáno.

Aby Aston vytvořil 770 Ultimate vinyl wrap, extrahoval extra grunt z 5,2litrového motoru V12 s dvojitým přeplňováním, takže nyní produkuje 759 koní. Je to díky zvýšenému plnícímu tlaku a vyladěným cestám vzduchu a zapalování, říká firma. Osmistupňová automatická převodovka ZF DBS byla již na limitu točivého momentu se standardním výkonem 900 Nm, takže to zůstává nezměněno. 770 Ultimate dosahuje stejné maximální rychlosti 340 km/h jako standardní vůz a používá stejné karbon-keramické brzdy, ale inženýři Astonu optimalizovali jeho podvozek tak, aby seděl k tomu, co je podle nich dosud nejdokonalejší DBS. Adaptivní tlumiče 770 Ultimate, jež jezdí na nových 21palcových kolech obalených pneumatikami Pirelli P Zero, byly překalibrovány pro pevnější odezvu bez dopadu na jízdní kvalitu, zatímco zesílená přední příčka a zadní spodek zlepšují torzní tuhost o tři procenta.

Pro odlišení od předchozího modelu se 770 Ultimate vyznačuje agresivnějším designem s novým zpracováním, které zahrnuje nový přední splitter, vnější chladicí otvory, dále taky obložení a lamely z uhlíkových vláken. Více prvků z uhlíkových vláken je vidět v podobě nástavců prahů, zatímco revidovaný zadní difuzor udržuje aerodynamickou rovnováhu vozu vpředu a vzadu.

Jako vždy je k dispozici další přizpůsobení prostřednictvím divize Q Aston Martin, která nabízí jedinečné grafické balíčky, barvy kol, tónovaná uhlíková vlákna a kožené čalounění. V době oslav výročí značky vyrazí první edice DBS 770 Ultimate na silnice ke konci roku 2023 spolu s dalším dosud nepojmenovaným oslavným modelem.

Autor: Pavel Chřibek

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem