Nové Maserati GranTurismo 2023: Italské coupé v detailech

Zbrusu nové Maserati GranTurismo se od svého 15 let starého předchůdce moc neliší, ale pod italskými křivkami plechu je to zcela jiné auto. Maserati, které bylo dnes odhaleno v Modeně, říká, že jeho posláním pro novou verzi bylo spojit „vysoký výkon typický pro sportovní vůz s komfortem vhodným na dlouhé vzdálenosti“.

Vydáno 03.10.2022

Tento nový model má dva typy hnacího ústrojí. Bohužel ani jeden z nich není Ferrari V8, jak tomu bylo dříve. První verze „Netunno“ je osazená motorem V6 a druhá verze „Folgore“ je plně elektrická.

Maserati tvrdí, že se rozhodlo „zachovat kontinuitu s designem předchozí generace, široce oceňovaným mezi zákazníky“. Což je pěkný způsob, jak říct, že to vypadá velmi podobně. Už jen při pohledu na samotnou karoserii jde poznat, že nový model nezapře svého předchůdce a s ním i italské tvary, jako je kapota, která se rozplývá do bočního blatníku, ve výrazném vyboulení nad předním kolem, kterému Maserati říká „cafango“. Tělo Maserati široce využívá lehké materiály, jako je hliník a hořčík, spolu s vysoce výkonnou ocelí pro nejkritičtější funkce. Asi dvě třetiny vozu jsou vyrobeny z hliníku, říká Maserati. LED světlomety jsou o něco svislejší než dříve, zatímco koncová světla si zachovávají charakteristický motiv bumerangu, ale jsou umístěna v konvenčnějším designu. Benzínové verze mají čtyři koncovky výfuku.

Co se barev týče, volit bude možné z šesti možností nazvaných Bianco, Grigio Maratea, Grigio Maratea Matte, Nero Ribelle, Blu Emozione a Blu Nobile. Maserati ale nabízí možnost vlastní barevné volby, ovšem za tučný příplatek. Uvnitř je údajně 12,3palcový středový dotykový displej a 8,8palcový spodní displej, 12,2palcový digitální přístrojový štít, promítací head-up displej a dostupné digitální zpětné zrcátko MC20. Získáte také hlasové ovládání „Hej Maserati“.

Maserati Granturismo

 Za zmínku stojí i výše zmiňovaný nový pohon Maserati, a to jak ten benzínový, tak i ten elektrický. V benzínové verzi je očekáván 3,0litrový motor V6 s dvojitým turbodmychadlem GranTurismo Modena, který poskytuje výkon 365 kW (490 k) a točivý moment 600 Nm, spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou od ZF s pádly a pohonem všech kol. Maserati udávaný čas z nuly na 100 km/h je 3,9 sekundy a maximální rychlost je uváděna jako 302 km/h. Mezitím GranTurismo Folgore EV disponuje třemi 300kW radiálními motory pro maximální systémový výkon 560 kW (kapacita vybití baterie) nebo 610 kW při overboost. Motory používají měniče z karbidu křemíku odvozené z Formule E. Jeho baterie ve tvaru T-bone má kapacitu 92,5 kWh (83 kWh využitelných) a díky svému dostupnému 800V systému zvládne nabíjení rychlostí 270 kW, což údajně přidá 100 km dojezdu za pět minut.

Maserati nedávno oznámilo, že do roku 2030 bude plně elektrické a do roku 2025 bude mít pro každý model ve své řadě alespoň jednu čistě elektrickou variantu.

 

Autor: Pavel Chřibek

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem