Nové Ferrari Amalfi se stává základním modelem značky

Základní model prošel rozsáhlou aktualizací, kdy se z modelu Roma stal model Amalfi. Hlavními taháky nového Ferrari jsou elegantní nový vzhled a vyšší výkon.

Vydáno 02.07.2025
1
/
6

Podle Ferrari jsou změny tak významné, že byla nutná změna názvu. Na první pohled se to zdá jako opodstatněné tvrzení, protože přední část vozu byla kompletně přepracována a nová tvář má blíže k Purosangue než k jeho klasičtějším předchůdcům GT.

V úzkém otvoru jsou skryty LED světlomety, nad nimiž se nachází LED světelná lišta a malý vstup pro sání vzduchu. V černé liště mezi nimi se nacházejí některé senzory vozu, ale hlavní radar je stále umístěn dole. Spodní mřížka chladiče je nyní jeden velký otvor po obvodu, pokrytý jemnou síťovinou, a i když to tak nemusí vypadat, kapota i přední blatníky jsou nové s ostřejšími liniemi. Přestože je každý kovový panel karoserie nový, základní struktura Amalfi je stejná jako u Romy, čelní sklo a přední okna sdílí s předchůdcem.

Dvojité zadní světlomety jsou nyní umístěny ve vyhloubené římse, ve které je také otevírání kufru. Přímo nad ní se nachází malé aktivní křídlo, které je ve své nejagresivnější poloze schopné produkovat až o 110 kg větší přítlak než jednotka na Ferrari Roma.

V kabině došlo k podstatnějším změnám, a to díky nové palubní desce a středové konzole, které vytvářejí pocit většího prostoru, aniž by se ve skutečnosti zvětšily rozměry karoserie. Hlavním novým prvkem je centrální můstek, který rozděluje přední dvě sedadla a nahrazuje konzoli z modelu Roma. Prostor na zadních sedadlech je velmi stísněný, a stejně jako ve většině konkurenčních vozů, i tato jsou vhodná pouze pro malé děti. Za nimi se nachází rozumně velký 273litrový kufr, do kterého se vejde pár příručních kufrů.

Srdcem každého Ferrari je jeho motor. Stávající 3,9litrový vidlicový osmiválec byl přepracován tak, aby produkoval o něco více výkonu - 631 koní a točivého momentu 760 Nm. Ten je přenášen přes stávající osmistupňovou dvouspojkovou převodovku na zadní kola, přičemž s dávkováním pomáhá elektronicky řízený diferenciál.

Vedení automobilky potvrdilo, že Amalfi dorazí v prvním čtvrtletí příštího roku.

 

Zdroj: Ferarri, Autoexpress.co.uk

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem