Nová Omoda 9 jako plug-in hybrid s dlouhým dojezdem

Nová vlajková loď čínské automobilky přijede jako plug-in hybrid a cenově bude konkurovat třeba Volvu XC60.

Vydáno 02.04.2025
1
/
5

Model Omoda 9 by měl být plug-in hybrid s pohonem 4x4, který by mohl nabídnout dojezd delší než 1 125 kilometrů, včetně 150 kilometrů čistě elektrické jízdy a zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund. Hodnota dojezdu ovšem zatím nebyla oficiálně potvrzena.

Omoda 9 s délkou 4 775 mm je konkurentem pro SUV jako Hyundai Santa Fe, Kia Sorento a je téměř přesně stejně velký jako nový Volkswagen Tayron. Nicméně baterie VW s kapacitou 25,7 kWh (19,7 kWh využitelných) je zastíněna jednotkou Omoda s kapacitou 34,5 kWh, která využívá nejmodernější technologii M3P. Toto uspořádání také přináší výraznou nákladovou výhodu oproti konvenčním lithium-železo-fosfátovým (LFP) bateriím.

Ta velká baterie je spojena s 1,5litrovým turbobenzínovým motorem TGDI, třístupňovou hybridní převodovkou a dvěma elektromotory pro pohon všech kol. V současné době bude nabízena pouze jedna verze s kombinovaným výkonem 443 koní a točivým momentem 700 Nm. Omoda uvádí, že model 9 je vybaven celkem 20 pokročilými asistenčními systémy řidiče (ADAS) a také kamerovým systémem s panoramatickým zobrazením 540 stupňů. K dispozici je šest jízdních režimů: Eco, Normal, Sport, Mud, Snow a Off-road.

Co se týče designu, model 9 sdílí mnoho prvků se svým sourozencem Omoda 5 – včetně předního světelného pásu a diamantového vzoru mřížky chladiče. Podobnosti jsou vidět i vzadu, například v logu Omoda na víku zavazadlového prostoru a uspořádáním osvětlení propojeným dalším světelným pásem. Čtyři koncovky výfuku modelu 9 jsou jediným vizuálním náznakem výkonného hnacího ústrojí vozu.

Uvnitř je zakřivený displej s vysokým rozlišením o velikosti 24,6 palce, který kombinuje hlavní informační a zábavní obrazovku a digitální přístrojový panel. Dále je zde 14 reproduktorů Sony integrovaných do opěrek hlavy, chlazené bezdrátové nabíjení telefonu a vyhřívaná a ventilovaná sedadla vpředu i vzadu.

 

Zdroj: Autoexpress.co.uk

 

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem