Mazda6 získala od Euro NCAP pět hvězdiček

Sedan i kombi byly oceněny za vynikající kombinaci aktivní a pasivní bezpečnosti

Vydáno 05.09.2013

Praha, Česká republika, 4. září 2013.

Nová Mazda6 je oficiálně jedním z nejbezpečnějších automobilů na evropských silnicích. Od Euro NCAP totiž získala pětihvězdičkové – tedy nejvyšší možné – hodnocení svých bezpečnostních vlastností. Tento výsledek potvrzuje správnost strategie, kterou Mazda uplatňuje a která velí zvyšovat bezpečnost všech vyráběných modelů cestou technických inovací. Díky tuhé karoserii SKYACTIV-Body a sadě bezpečnostních systémů i-ACTIVESENSE je nová vlajková loď značky Mazda skvěle připravena na budoucnost.

 Mazda6 je od zavedení přísnějšího hodnocení v roce 2009 již čtvrtým modelem značky, který z testů Euro NCAP vyšel s pěti hvězdičkami. Dříve stejného úspěchu dosáhly Mazda6 předchozí generace, dosavadní Mazda3 a crossover Mazda CX-5.

 Celkové skóre se skládá z několika dílčích hodnocení: čelní bariérová zkouška v rychlosti 64 km/h, boční střet s jiným vozem v rychlosti 50 km/h, boční náraz do sloupu v rychlosti 29 km/h a srážka s chodcem v rychlosti 40 km/h. Euro NCAP přihlíží rovněž k elektronickému stabilizačnímu systému (ESC).**

 Mazda6 získala nejvyšší hodnocení ve všech čtyřech kategoriích. Výsledky, které se vztahují na karosářské varianty sedan i kombi, činí 92 % za ochranu dospělých cestujících, 77 % za ochranu dětí a 81 % za asistenční systémy. Pro dosažení pěti hvězdiček by přitom postačovalo 80, 60 a 65 procent. Za ochranu chodců si Mazda6 připsala 66 %, což je jeden z nejlepších výsledků mezi všemi automobily, které Euro NCAP letos testovala.

 Nová Mazda6 se pyšní inovativní technikou SKYACTIV a jako vůbec první model své značky má unikátní systém rekuperačního brzdění i-ELOOP. Je lehčí a přitom pevnější, dynamičtější a přitom úspornější než předchozí model. Základem ochrany cestujících je nová karoserie s vysokým podílem vysokopevnostních ocelí a schopností účinně odvádět energii nárazu pryč od cestujících. K tomu se přidávají moderní zádržné systémy a také sada systémů i-ACTIVESENSE, které pomáhají nehodám předcházet, popřípadě alespoň zmírňovat jejich následky.

 Zdroj: Mazda Motor Česká Republika

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem