Koncept Renault Embleme by se mohl stát příští generací modelu Espace

Renault pracuje na novém vlajkovém crossoveru s velkým prostorem a zaměřením na rodinu – představte si ho jako Renault Espace zítřka. Automobilka totiž zkoumá možnosti, jak uvést koncept Embleme do výroby.

Vydáno 15.05.2025
1
/
3

Společnost loni ukázala dlouhý a elegantní koncept Embleme a designérský a inženýrský tým Renaultu zkoumá způsoby, jak podobný koncept uvést do výroby. Pravděpodobně půjde o plně elektrické vozidlo a nejspíš to bude příští generace modelu Espace, která dorazí před koncem této dekády.

Fabrice Cambolive, šéf značky Renault, uvedl, že automobilka dychtí po využití dodatečného prostoru v kabině a zavazadlovém prostoru, který umožňují platformy pro elektromobily, jež nepotřebují místo pro motor, a také aerodynamických výhod dlouhého vozu pro zvýšení dojezdu. Což by koncept Embleme mohl splňovat.

Koncept lze brát jako alternativu Renaultu k modelu Citroen C5 X, který je téměř identický co do velikosti a rovněž se jedná o pětidveřový crossover. Renault popisuje karoserii modelu Embleme jako shooting brake, což je klasický termín pro štíhlé, často dvoudveřové kombi. „Podle mě je to proporce budoucnosti,“ vysvětluje nizozemský šéfdesignér Laurens van den Acker. „Je o něco nižší než SUV, ale o něco vyšší než sedan, z prostého důvodu, že potřebujeme umístit baterie do podlahy.“

Embleme využívá hybridní pohon s prodlouženým dojezdem, přičemž 40kWh bateriový paket se nabíjí ze zásuvky nebo pomocí vodíkového palivového článku umístěného v přední části. Baterie napájí 160kW (215 koní) motor umístěný na zadní nápravě. Žádný současný sériově vyráběný Renault nemá pohon zadních kol, ale budoucí verze platformy AmpR Medium, na které bude Embleme stát, by měly být dostatečně flexibilní, aby umožnily umístění elektromotoru vpředu, vzadu, nebo dokonce kombinaci motorů pro vysoce výkonný pohon všech čtyř kol.

Embleme má dlouhý rozvor 2,9 metru, relativně krátké převisy a tupou příď, což jsou klasické proporce elektromobilu. Tyto proporce by mohly být zachovány nebo dokonce vylepšeny použitím platformy AmpR Medium nové generace. A sázka na čistý elektromobil je pravděpodobná, jak naznačuje úvaha výše zmíněného šéfa značky. Kabina by měla odpovídat prostorným a flexibilním designům ikonických MPV, jako jsou Scénic a Espace, naznačuje také Cambolive. 

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem