Kola jako nová! Vše, co potřebujete vědět o renovaci

Kola dělají auto, jestli ty Vaše dělají spíš ostudu, nemusíte je hned vyhazovat!

Vydáno 17.09.2013
1
/
8

Na naše otázky odpovídal Aleš Klučka, který se zabývá nejen renovací alu kol.

10 otázek k renovaci kol


1. Můžete stručně popsat jak probíhá proces renovace?

Alu kola překontrolujeme, že jsou opravdu rovná, protože renovovat kola křivá, je hloupost. Potom jsou kola chemicky odlakována, tím se zbaví staré barvy. Volíme tuto variantu protože je ke kolům šetrnější než obyčejné pískování. Dále, pokud je potřeba, se disky buď dovaří (hlubší vrypy - záseky) a nebo jen přetmelí. Připravená kola poté odchází do lakovny, kde dostanou požadovanou barvu.

2. Jsou kola po renovaci stejně odolná, jako s originálním lakem?

Ano, kola jsou stejné kvality a mohou se používat i v zimě - vlastní zkušenost. Pokud jsou kola
mechanicky lakovaná je výsledek 100%. Pokud kola někdo lakuje ručně, je to o přípravě, základu i o barvě a jejím chemickém složení - doporučuji mechanicky lakovat na profi lakovnách.

3. Vyplatí se renovovat všechny disky, nebo jsou i ztracené případy, kdy to nemá cenu?

Pokud jsou kola leštěná (opracovaná na CNC strojích + barva) byla by oprava nejen náročná , ale i dražší a nemusel by se dostavit požadovaný výsledek. V tomto případě doporučují spíše přidat korunu a koupit kolo nové, ale to záleží na poškození a náročnosti opravy a renovace samotné.

4. Co je největším problémem/překážkou při renovaci disků?

Vícebarevná kola, ty se lakují ručně a přechody mezi barvami jsou poté viditelné a samozřejmě také už zmiňovaná leštěná kola.

5. Jsou opravená kola bezpečná?

Zde je potřeba oddělit renovaci laku a opravu alu kola. Renovace laku je pouze povrchová úprava,
zatímco mezi opravy řadíme rovnání a svařování. Každá oprava je zásah do kola a záleží na konkrétním poškození. Disky by se měly rovnat za studena, aby nedocházelo ke změně struktury
materiálu. Pokud je nutné kolo "zavařit", musíte si uvědomit, že takto opravený disk je křehčí a může znovu prasknout. Tuto opravu tedy nedoporučuji!

6. Co když chci speciální úpravu - jaké jsou možnosti barev, jejich kombinací?

Disky je možné nalakovat do široké palety barev, takže si určitě vyberete. Pokud jde o kombinaci
barev, tak i to je možné, je to ale náročnější a samozřejmě i dražší. (více v galerii)


7. Zkuste porovnat cenu běžné renovace sady disků oproti koupi nové originální sady

Pokud máte originální alu kola tak se renovace určitě vyplatí, protože originál kola jsou drahá a není jich tolik k mání. Záleží i na velikosti kol a na značce. Kola v 17" na VW Passat stojí cca 20.000 Kč / za sadu, my dokážeme sadu opravit za 5 000 Kč a vypadají jako nová. Takže pokud koupíte poškrábaná stará kola a necháte si je opravit, můžete mít celou sadu za nějakých 10 000 Kč.

8. Jak nejčastěji dochází k poškození disků?

Oděrky od patníku, pneuservisy a jejich stroje, pád kola na pohledovou stranu, bouračka, kanály a nebo slavné díry na vozovce.

9. Jak mám pečovat o své disky, aby dlouhodobě vypadaly dobře?

Každopádně je pravidelně čistit (stačí voda s jarem) přes zimu očistit, usušit a hlavně nenechávat kola ve vlhku a špinavé. Pokud kolo má kvalitní lak, vydrží hodně i znečištěné, ale nečistotu jako prach a to hlavně brzdový prach odstranit, rád se usazuje a zapéká do laku.

10. Mám poškozené jenom jedno nebo dvě kola, musím dát opravit celou sadu?

Stačí opravit i 2 kola, ale záleží na stáří kol a jejich vzhledu i stavu laku. Barva může být již vyžilá a
jejich odstín nikdo nedomíchá. V takovém případě je lepší nechat přelakovat celou sadu. Jinak pokud
se jedná o kola klasicky stříbrná, měli by to dokázat v lakovně namíchat k nepoznání - takto se opravujíi dostřiky jen paprsku, nebo části kola.

www.pneu-magika.cz (zdroj fotografií)

Diskuse

carlovers77 23.06.2020 08:34
Super tipy! Děkuji :) Mohu ještě doporučit tento článek http://www.united-c.cz/opravy-skrabancu-alu-disku-v-united-c/ - o víkendu plánuji se na to vrhnout
Zobrazena strana 1 z 1 celkem