Elektro budoucnost značky Lotus

Automobilka Lotus brzy vydá svůj sportovní elektromobil Lotus Evija. Další výroba má jít v podobném duchu. Lotus chce přestat vyrábět benziňáky, nafťáky i hybridy a krmit svá auta už jen elektřinou.

Vydáno 15.06.2020

Bude to asi největší změna ve dvaasedmdesátileté historii Lotusu. V České republice tato značka není zas tak rozšířená, ale kdo ji zná, ví, že Lotus vyrábí především sportovní auta. To znamená rychlá auta. Proto může být pro některé motorové nadšence překvapením, že se v Lotusu chtějí vykašlat na benzín a čerpat výkon už jen z baterií.

Geely

Lotus spadá od roku 2017 pod čínského automobilového giganta Geely. Pod Geely spadá například i Volvo, Polestar a několik dalších automobilek a technologických firem. Jedno z nejslavnějších aut od firmy Lotus je například Lotus Esprit submarine, ve kterém jezdil Roger Moore jako James Bond ve filmu Agent, který mě miloval. Tento Bondcar v současnosti vlastní majitel Tesly, Elon Musk.

Lotus Esprit submarine

Lotus už brzy bude vydávat svůj elektromobil Lotus Evija, který má mít zrychlení z nuly na 100 pod 3 sekundy, max rychlost 321 km/h a výkon 1973 koní. Sice bude stát několik desítek milionů korun, ale vidíme, že i elektromobil může mít celkem slušný výkon.

A v tomto trendu chce Lotus pokračovat, a to velice brzo. Poslední model, který má jezdit na benzin, se bude prodávat už v roce 2021. Generální ředitel této automobilky, Phil Popham, chce přeskočit hybridní modely aut. Hybrid může být pro spoustu automobilek odrazovým můstkem pro svět elektromobilů, lidem v Lotusu, se ale hybridy moc nehodí. Podle Pophama mají čistě elektrické modely vhodnější konstrukční podmínky pro sportovní auta než hybridy. Hybridy mají malý motor, baterie a k tomu elektromotory, což podle Pophama není to pravé ořechové, když vám jde minimální hmotnost, co nejvyšší výkon a také správné rozložení hmotnosti pro co nejlepší dynamiku sportovního auta.

Do budoucna chce Lotus rozšířit svou nabídku aut o sedany, GT a SUV. Cenově se chtějí držet mezi 1,5 milionu a 2,5 milionu za kus. To má vést k tomu, že se značka přesune do více žádané oblasti trhu. Zvýší se tak prodeje a tím pádem zisky. Podle Pophama není Lotus v dnešní době zas tak známou značkou, což je další věc, kterou by mohly vyšší prodeje změnit.

Myslíte si, že v budoucnu přejdou všechny automobilky pouze na elektro?

Zanechte nám komentář níže nebo na našem Facebooku

Kontakt: redakce@auta.cz

Zdroj: autoexpress

Související články

Elektromobily 2020, co nás čeká ve zbytku roku?
Elektromobilů je stále více a vyrábí je nebo je plánují vyrábět už téměř všechny automobilky. Co na nás čeká v elektrostájích ve zbytku roku...
Vydáno 11.06.2020
V čem jezdí technologičtí magnáti?
Elektromobily, Facebook nebo třeba Google jsou technologie, které se podílí na utváření tohoto světa. V čem jezdí titáni těchto odvětví. Potrpí si...
Vydáno 10.06.2020
V Číně vymysleli autobaterii pro elektromobily, na kterou ujedete dva miliony kilometrů
Jedním z hlavních problémů současných elektromobilů je životnost baterie. Nebo alespoň doposud byl. Číňané to opět berou po svém a vymysleli...
Vydáno 08.06.2020

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem