Divoký koncept Mercedes třídy V proměňuje MPV ve vesmírnou limuzínu

Mercedes-Benz tvrdí, že s konceptem Vision V nastavil laťku pro budoucnost luxusního cestování.

Vydáno 22.04.2025
1
/
6

Koncept byl poprvé představen na autosalonu v Šanghaji a sám výrobce uvádí, že nový VIP minibus, který označuje jako "úsvit nové éry", bude stát na vrcholu přepracované řady třídy V. Ta bude sahat od praktických rodinně orientovaných vozidel až po luxusní limuzíny, přičemž budou všechny modely založeny na nové platformě Van Electric Architecture (VAN.EA). První model dorazí už v roce 2026.

Verze Vision V má za cíl posunout značku Mercedes zase o něco výše na trhu, uvedla společnost, a cílí na konkurenty jako Volvo EM90 a Lexus LM. Koncept se vyznačuje výrazným exteriérem s ohledem na dosažení maximální možné aerodynamiky, což je klíčové pro maximalizaci dojezdu sériového elektromobilu, který pravděpodobně bude docela těžkým vozem.

Značka upozorňuje zejména na svou novou masku chladiče, která je podobná té u modelu EQS. Mezi výrazné prvky pak patří i design světlometů a osvětlená stojící trojcípá hvězda, které by se mohly dostat do sériové výroby, zatímco futuristicky vyhlížející zadní světelná lišta bude pravděpodobně před uvedením do prodeje umírněna. Podle Mercedesu se však nejvíce práce odvedlo v dramaticky pojaté čtyřmístné kabině.

Klíčový důraz byl kladen na vytvoření "soukromého salonku" pro cestující vzadu, který je obložen bílou kůží Nappa. Mezi hlavní prvky patří výsuvná 65palcová obrazovka kina, která po vysunutí slouží také jako dělící stěna, audiosystém se 42 reproduktory a dvě plně sklopná sedadla leteckého typu. Sedm projektorů je také instalováno pro vytvoření různých atmosfér, zadní okna lze přepínat z průhledných na neprůhledná a nechybí ani režim karaoke.

Koncept představuje úsvit nové éry. Jsme německá značka, která nastavuje standardy v designu, komfortu i uživatelském zážitku," dodává Thomas Klein, jeden z předních představitelů automobilky Mercedes-Benz.

V přední části jsou jasně patrné prvky, které by se mohly přenést do sériového vozu, jako je sériově vypadající volant, trojice displejů Superscreen, která debutuje v nadcházejícím modelu CLA, a křišťálově vyhlížející výdechy ventilace. Rozsáhlý vnitřní prostor je umožněn novou modulární platformou VAN.EA. Přestože nebyly zveřejněny žádné podrobnosti o pohonu konceptu, platforma je vybavena 800V elektrickou architekturou a bude nabízena s pohonem předních i všech čtyř kol. Verze s nejdelším dojezdem překonají hranici 500 kilometrů.

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem