Dacia mění svoji vizuální identitu

Dacia je původem rumunská automobilka, ve které uviděl v roce 1999 potenciál francouzský výrobce automobilů Renault. Svoje zákazníky láká především na lidové ceny, avšak v současnosti věnuje značnou pozornost tomu, aby zaujala i atraktivním designem.

Vydáno 19.09.2022
1
/
4

Plánování nové strategie bylo oznámeno v roce 2021, dnes už však můžeme vidět reálnou podobu měnící se identity automobilky. Dle slov výrobce značka vstupuje do nové éry s novými ambicemi, bude odrážet nové hodnoty, ale udrží si férovou cenu.

Jedním z hlavních designových změn je nový nápis Dacia. Automobilka udává, že vyzařuje pocit robustnosti a stability. Tvar písmen je záměrně minimalistický a odráží umírněný charakter značky. Písmena C a D působí zrcadlově a mají poukazovat na touhu vyvinout vizuální jazyk, který je jednoduchý a geometrický. „Geometrické linie logotypu dodávají řetězu písmen dojem mechanického pohybu.Inspirovali jsme se předměty nalezenými v garážích a mechanice: ozubená kola, řetězy, nářadí. Všechno to jsou předměty, které bývají často spojovány s tím, že jsou robustní, spolehlivé a funkční."

Logo vychází z nápisu a jednoduchými čistými liniemi zobrazuje spojení písmen D a C. Ty znázorňují symetrické články řetězu, které jsou spolu spojeny v silné a soudržné vazbě.

nové logo Dacia

logo DaciaZákladem barevné palety je khaki zelená, která má vzbuzovat dojem blízkosti k přírodě. „Hledali jsme barvy, které evokují outdoor a přírodu."  Mezi sekundární barvy patří tmavě zelená, terakotová a pískové odstíny, které spojují značku s něčím zemitým, zatímco oranžová a jasně zelená přinášejí techničtější nádech.

Nová je také firemní strategie. Dacia chce v následujících letech více cílit na zákazníky, kteří holdují aktivnímu způsobu života. Jednou z vychytávek bude například táborový lůžkový systém včetně stanu pro sedmimístný model Jogger. Dnešní doba si také žádá myslet na ekologii, čehož si jsou vědomi i v Dacii, proto chtějí maximalizovat využívání recyklovaných materiálů ve výrobě. U nového modelu Duster, jehož příchod je plánován na rok 2023, má být využito 20 % recyklovaných materiálů.

Další novinkou bude využívání virtuální reality při konfigurování vozu, což má zákazníkům ulehčit nákupní cestu.

Diskuse

Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem

Nejčtenější za poslední měsíc